• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Missisola

Schysst!
    Men då är frågan - Panduros album är 345x320 mm - är det ett sånt jag skall ha - och i papp?
    Har även varit inne och kolla på Papprika då jag bor ett stenkast därifrån...

EbbaBebban 4-ever
  • pylle

Lite nytt från mig skönt att komma i kapp lite med månads lo:erna.

Den här här har jag gjort efter Fnyz skiss på hobbyhuset
    7 månader.JPG

och den här har jag gjort till tävlingen på kickis pyssel.

IMGP2307.JPG

nu så är det dax att äta en försenad kvällmiddag

• Meli

MAMMSY

Du kan ju alltid scrappa igen

jag har scrappat en hel del mer än till tävlingen, har fotat nu och ska lägga in det i dagarna

Jag tycker det var synd att inte du var med i tävlingen...

• MAMMSY
    Meli skrev 2007-02-01 21:28:00 följande:
    MAMMSY Du kan ju alltid scrappa igen jag har scrappat en hel del mer än till tävlingen, har fotat nu och ska lägga in det i dagarna Jag tycker det var synd att inte du var med i tävlingen...
    Har inga foton.... Varför tror du jag valde en altered utmaning

Läget blev lite bättre när sambon kom hem efter att ha handlat, å då passat på att köpa lite choklad till mig Så nu sitter jag här å knaprar choklad medans han är å spelar tennis...
    Fundersam Hur fasen går det ihop, han e å tränar å jag sitter här å "fettar2 till mig framför datorn

Finan nya Pylle å ja jösses vad stor Lilltjejen har blivit!!!
  • annika5064
    Missisola skrev 2007-02-01 21:13:49 följande:
    Schysst!Men då är frågan - Panduros album är 345x320 mm - är det ett sånt jag skall ha - och i papp?Har även varit inne och kolla på Papprika då jag bor ett stenkast därifrån... EbbaBebban 4-ever
    Jag tycker du ska vänta med albuminköp tills du vet att det här är något du vill fortsätta med...du kan köpa universalplastfickor som passar de flesta album för att förvara dem i så länge.

Jag tycker att postboundalbum verkar så bökiga, med förlängningsskruvar och meck; köper själv American Crafts D-ringalbum; mycket billigare och enklare...
  • annika5064
    MAMMSY skrev 2007-02-01 20:56:18 följande:
    Blääääärghhhhh inget bra på TV alldels ensam å har redan scrappat idag fast jag blev inte nöjd SUCKPUSTÅSTÖÖÖÖN!!!!!!!!!!Vad hittar ni andra på??? Är ni helt slutscrappade efter tävlingen Glad att jag beslutade mig för att inte var med, då hade jag kört slut påmig totalt..Ska bli så kul å få se allas bidrag sen
     Jag med...blev liksom trött på det och när jag väl kände att jag ändå skulle vara med hann jag inte...men vad gör väl det om hundra år? Det kommer säkert en "mästare 2008" och då får man väl vara ute i god tid!

Nu har jag gjort en LO på 1(!) timme!!!! EN timme, rekord! Skrattande Jag kan!!!!
  • Emmixen

Nu blev jag ju nyfiken på album... Jag har ett vitt med plastfickor liksom.. Har väl inte tänkt på vad det heter

annika5064 skrev 2007-02-01 21:41:02 följande:
    Missisola skrev 2007-02-01 21:13:49 följande: Schysst!Men då är frågan - Panduros album är 345x320 mm - är det ett sånt jag skall ha - och i papp?Har även varit inne och kolla på Papprika då jag bor ett stenkast därifrån... EbbaBebban 4-everJag tycker du ska vänta med albuminköp tills du vet att det här är något du vill fortsätta med...du kan köpa universalplastfickor som passar de flesta album för att förvara dem i så länge. Jag tycker att postboundalbum verkar så bökiga, med förlängningsskruvar och meck; köper själv American Crafts D-ringalbum; mycket billigare och enklare...
    Finns det nån länk där man kan se ett sånt album du har?
  • MAMMSY
    annika5064 skrev 2007-02-01 21:44:52 följande:
    MAMMSY skrev 2007-02-01 20:56:18 följande: Blääääärghhhhh inget bra på TV alldels ensam å har redan scrappat idag fast jag blev inte nöjd SUCKPUSTÅSTÖÖÖÖN!!!!!!!!!!Vad hittar ni andra på??? Är ni helt slutscrappade efter tävlingen Glad att jag beslutade mig för att inte var med, då hade jag kört slut påmig totalt..Ska bli så kul å få se allas bidrag sen  Jag med...blev liksom trött på det och när jag väl kände att jag ändå skulle vara med hann jag inte...men vad gör väl det om hundra år? Det kommer säkert en "mästare 2008" och då får man väl vara ute i god tid!Nu har jag gjort en LO på 1(!) timme!!!! EN timme, rekord!  Jag kan!!!!
    Näääär får vi seeeeee, börjar bli gnällig snart om jag inte får se nått nytt!!!!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket