• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Da diva

Har smugit runt här i tråden ett tag och även i några av era presentationer. Jättefina saker ni gör. Vill göra något fint av min dotters album! Tänkte bege mig till en scrapaffär imorgon (på Hornsgatan i Sthlm). Vet ni om det skiljer mycket i pris att beställa på nätet vs affärer över lag?

• M73

Annars finns ju "pontus och amerikanernas" gammla hit Min bror och jag. "min bror och jag, vi har kramats av samma mamma.." *gnolar* fast det är ungefär allt jag minns.
    Panduro är så seeeeeeeeeeeega. Beställde via nätet i fredags och det händer ju inget... Dessutom var vissa saker redan slut. Vill ha mitt paket nyss!

• Fnyz
    Fnyz skrev 2007-02-01 18:37:06 följande:
    har ni sett de här: www.aftonbladet.se/vss/klimathotet/story/0,27...jag tänkte hänga på så då ses vi inte på fl då
    eftersom min dotter är inne i en vägrasomna period så hade jag inte tid att gå å knäppa av all el men innan så knäppte jag av ltie lampor m.m så inte allt skulle lysa
  • Meli

oj, här har det skrivits, hinner inte läsa igenom allt ju

• Örnen76

En dubbel-LO, som jag gjorde under gårdagens kurs, finns i mitt scrapgalleri för de(n) som vill kika.

• MAMMSY

Blääääärghhhhh inget bra på TV alldels ensam å har redan scrappat idag fast jag blev inte nöjd SUCKPUSTÅSTÖÖÖÖN!!!!!!!!!!
    Vad hittar ni andra på??? Är ni helt slutscrappade efter tävlingen Glad att jag beslutade mig för att inte var med, då hade jag kört slut påmig totalt..
    Ska bli så kul å få se allas bidrag sen

• Missisola

Hej!

Slänger ut en fråga i proffsträsket...
    Jag är på G att börja scrappa - fick ett litet kit med ark och sånt i julklapp...från Panduro.
    Grejen är att jag måste ju fixa ett album, men vilken storlek ska jag ha...
    Designarken är 305mmx305mm
    Stoppar man de färdiga i plastfickor sen??

EbbaBebban 4-ever
  • Meli

Missisola

Ja, det är alltså 12 tum, ca 30*30. Och jag rekommenderar ett sk postboundalbum, med plasftickor. Man kan fylla på med fler plastfickor efter hand, och plastfickor skyddar, dina alster från smutsiga fingrar. En annan fördel är att man inte behöver scrappa kronologiskt, eftersom det bara är att flytta runt på dina LOs. Så satsa på postbound.

Och ett råd till, välj att scrappa i det formatet, alltså 30*30, jag tycker att det är lättast i varje fall. Har gett upp och börjat göra om barnens månadsalbum som jag scrappade i A4

• Asrta1
    Missisola skrev 2007-02-01 20:59:43 följande:
    Hej!Slänger ut en fråga i proffsträsket...Jag är på G att börja scrappa - fick ett litet kit med ark och sånt i julklapp...från Panduro.Grejen är att jag måste ju fixa ett album, men vilken storlek ska jag ha...Designarken är 305mmx305mmStoppar man de färdiga i plastfickor sen?? EbbaBebban 4-ever
    Finns fina album på Panduro för 109 kr inkl. 10 plastfickor, tycker dom är helt OK samt att man kan sätta in fler plastfickor också. Finna nadra märken men dom kostar ca 100-200 kr mer.
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket