Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Finns det mönstrade card-stock?
    Var?

• malin ulrika

Bark,
    aha! Endel mönstrade papper är ju lite tjockare, kanske räknas som card stock då?
    Då fattar jag!

Jag gjorde en snabbräkning och ett överslag, jag har ca 150 cardstock, fast de flesta är rätt fula, neongröna, rosa och liknande, köpte en storpack vid ett tillfälle.... Blir nog att ge dem till sonen att leka med...  Upptäckte att jag också hade mönstrad card stock! Embossad med mönster på! Hade lömt bort dem! Vet inte vad jag ska göra med EMBOSSAD card stock dock, svårt att limma saker på det...

Och så har jag ca 600 vanliga papper, fast ungeför två tredjedelar är också storpack och inte världens snyggaste precis.

Vi är insnöade här ida, så ag stannar hemma från jobbet. Tror jag ska städa skrivbordet och sätta fram mina scrapsaker där lite mer!

• malin ulrika

Cheri, men GUD!
    Har du inget jobb, scrapbookar du BARA!!!?   Vad fint!
    Ser ut som ett professionellt scrap-office!

• malin ulrika

Claudia79,
    åh vad fint, särskilt "kram" var en så fin bild på dej och flickan! Och senaste LOn, sommarfika tror jag det var, vad fint du fått ihop pappren och färgerna!

• malin ulrika

Angående stökigt eller organiserat när man scrappar:
    Jag gillar att ha allt organiserat, men sen när jag väl sätter igång blir det rörigt!
    Sen sätter jag undan allt i "ordning" igen... Så det är väl lite av varje då, för mej...

• malin ulrika

Äntligen en ny i galleriet...
    Inget särskilt med den, men jag är bara glad att jag hann  göra EN lo denna helgen, förbereder för födelsedags kalas nästa helg, pust...
    Risa och rosa gärna om ni hinner och har lust!

• malin ulrika

Sosofofie,
    jag gör det OFTA och mycket. Skriver ut på dator alltså, och man behöver inte ha A4 papper. Bara man skär till pappret så det inte är för brett. Sen kan man använda "legal" papper som inställning, för de är 14 inch långa. Vanliga scrap papper är ju 12 inch långa, lite kortare alltså... Sen tar det lite grand experimentering för att veta VAR på pappret man ska positionera texten för att det ska komma ut rätt. Jag vet t.ex. att på min skrivare blir det "rätt" om jag har övre vänstra hörnet som "referens".  Så om jag t.ex. vill skriva ut en lång titel över över hela scrapsidan, 12 inch lång, så vet jag att det blir rätt om jag sätter pappret så texten börjar i övre vänstra hörnet.
    Har nog ingen sån LO i mitt galleri för närvarande, fick ta bort förut innan jag hade plus, men ska lägga upp lite gamla LOs igen sen, jag gjorde många titlar på datorn!
    Lycka till!

• malin ulrika

Sosofofie,
    jag har EN LO där jag gjort titeln på dator, "my sweet boy" där har jag gjort en titel som sträcker sej över i stort sett hela pappret. Sådär har du ett exempel.
    På "APPA" har jag klippt ut bokstäver som jag "gjort" på datorn.

• malin ulrika

sosofofie,
    jaa, sen blir man "typsnittoman", finns massor med gratis fonter, och det är lätt att bli beroende... Jag maxade ut på min gamla dator, hade 1028 typsnitt installerade...

Tar det lite lugnt nu, och installerar bara de som jag verkligen använder...

• malin ulrika

Marajjah,
    är det "småmarajjorna" kanske som är och pillar på datorn?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket