Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Var i en jättestor dollar affär på lunchen , skulle egentligen köpa saker till barnens "påsar" till födelsedagskalaset på lördag, men det blev mest en stor "påse" till mej med scrapsaker... De hade fina metallgrejer med ord på t.ex! Och en massa glittriga blommor ch stjärnor och annat! Längtar tills födelsedagskalaset är överstökat så man kan få scrappa lite!

• malin ulrika

Cama,
    jaa, jag ffår väl sylla påa tt ajg fyller år på fredag!

Tenderar att glömma bort min egen födelsedag, eftersom sonens är en vecka efter och vi firar mest bara barnen...

• malin ulrika

nämen ojj, vad stavfel det blev där!

• malin ulrika

Blue Vapor,
    JOOO!
    Microbeads har jag letat efter i sju kungarien, typ...
    Tyvärr har jag ju en atlant emellan mej och panduro, men ska kolla upp i alla fall, i värsta fall kan jag önska från släkten... Har de en web sida?
    Och vad är det för glaze du pratar om?

• malin ulrika

Blue Vapor,
    TACK för all infon!
    Både beeds och glaze låter jätteintressant!
    Tänk vilket minne du måste ha som kom ihåg att jag varit på jakt efter sådant!!!
    Jaa, om du har så du kan av-vara lite beedz, så säger jag inte nej, så kan jag testa innan jag köper en stor påse själv! Jag inboxar min adress! En miljon tack!

• malin ulrika

Usch Mammsy,
    stackars dej, vad tråkigt!
    Hoppas ni får bättre bilder!

Sitter här och gottar mej i mina dollar-affärs inköp... När jag nu ska få tid att använda dem, nåja födelsedagskalas i helgen, sen är jag rätt "ledig" på helgerna (så ledig man nu kan bli med två små barn)...  Fick bland annat tag i små små organza-påsar med dragsko, en åttapack för en dollar! De var så söta att jag var tvungen att ha dem. Men vad kan man lägga i tycker ni? Hittills har jag funderat på en lock av sönernas hår t.ex., men vad kan man mera ha dem till tror ni?

• malin ulrika

InaFIna,
    åh vad mycket fint du hade!
    Vilken härlig originell stil du har! Gillade rick racket runt bilderna, på hoppetossa, och julmarknaden var en fiffig ide med "fönstret"!!
    "Prins" var jättefin också!! Och "adventskaffe"!!
    Jag har nog en förkärlek för "dekorationer" som är handgjorda (som typ granarna och fönstret (antar jag)), det blir så originellt och fint! Är prinskronornma och hjärtana också handgjorda eller är de färdig köpta?
    Måste lägga ditt galleri i favoriter så jag kan gå in och "knycka" lite ideer sedan!

• malin ulrika

Jo79,
    nej ju mer pixlar man har desto skarpare blir bilderna, så förminska dem absolut inte!

Skumpis,
    vad tråkigt, stackars dej!

• malin ulrika

Angående fotning av LOs:
    jag tycker det brukar bli bra om man lägger den på golvet och ställer sej precis ovanför, i dagsljus då, så det inte blir blixt, och så fotar man.
    Så kan man redigera bort "kanten" runt sen. En LITEN aning skevt kan det ju fortfarande bli, men med lite övning kan man få det RÄTT så rakt tycker jag.

• malin ulrika

Coursell:
    Jag tycker saltströare (i genomskinligt glas) är bra till glitter.
    Gamla kryddburkar är också bra till t.ex. knappar och annat smått.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket