• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79
    DianaJ skrev 2007-02-02 23:24:24 följande:
    Ååååå, kolla in de här skärmattorna + knivarna! Helt underbart söta tycker jag :)mb.lifetimemoments.com/viewtopic.phpinte helt ointressanta svart/vita papper heller... ;)
    Jaa supersnygga! Jag blev förälskad i White Collections papper*ME WANT*
    Cheri skrev 2007-02-02 22:51:15 följande:
    Är det bara jag.. som börjar känna mig liiite trött på BG.. ?
    Jag har våta drömmar om Scarlet's letter.... Jag kan knappt bärga mig tills jag kan trycka på nån beställningsknapp!! Men jag tycker de senaste serierna har varit de bästa, när jag började scrappa var det mer tråkiga (typ skate shoppe eller vad de nu hette)
    DianaJ skrev 2007-02-02 23:01:31 följande:
    Måste bara höra med er (eftersom jag sitter och chalkar just nu) vilken är er favoritfärg på Color Box fluid chalk? Som ni använder mest?
    Dark Brown och Charcoal!
    MamaKajsa skrev 2007-02-02 23:09:57 följande:
    Hej. Här kommer en entusiastisk nybörjare inskuttandes. Vilken fantastiskt rolig grej detta är. O va snygga grejer ni gör *impad*Har gjort sex LO:s nu o inser att jag måste framkalla meeeeeer bilder Var och shoppade med två vana scrappare häromdagen, jag blev helstressad inne i butiken....finns ju bara sååå mycket fint *vill ha vill ha*Kommer kanske inte ha så mycket att säga i den här tråden men MASSOR att läsa. o lära. Bara att lära sig "språket" är ju halva utmaning Såg att ni kör skiss-utmaningar med...det vore ju kul att prova på, men får nog öva lite mer först Hoppas det finns plats för mig här, för ni verkar vara en hel hög med glada tjejer som verkligen skriver hur mycket som helst
    Välkommen hit
  • Marajjah
    DianaJ skrev 2007-02-02 23:22:48 följande:
    Marajjah - Och det är såklart inga jag äger! :) Får lägga till lite på inköpslistan mao.Har ni sett de nya dynorna som KI Memories släpper nu? Färgerna ser i alla fall himla mumsiga ut! :)Hur är det med brads då? Favoritmärke?Jag köper MM och Heidi Swapp men tycks använda HS för jämnan. Gillar färgerna och att de är så blanka i ytan.
    man kan aldrig ha för lite. jag har flera andra färger oxå, men de använder jag inte lika ofta som de jag skrev
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • DianaJ

Imorgon blir det scrapmara hos mig! :) Maken ska på fest (jag och sonen håller ju på att friskna till från vår magsjuka så vi ska vara hemma) så när sonen somnat ska det scrappas på löpande band!! HÄRLIGT! Ska nog överväga att ha datorn avslagen annars lär man väl sitta här istället ;)

• Camasunary

MamaKajsa: Klart det finns plats för dig! Välkommen!

• Camasunary

BV: Va??! Fanns inte Ellos-katalogstilen med som ett alternativ?

• Marajjah
    Camasunary skrev 2007-02-02 23:35:28 följande:
    BV: Va??! Fanns inte Ellos-katalogstilen med som ett alternativ?
    Hur är man då? Stilren, klatchig och smal? Eller vad?Flört 
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • claudia79

Camaaaa: Jag tänkte just på dig & undrade om du gått på min lögn om femtonåringen

Ni som beställt från "over there"....Hur mycket tycker ni är lägsta summan man ska beställa för, för att det ska löna sig?? Tänkte om man är lite feg och vill börja mjukt

• Camasunary

Jag har inte heller tröttnat på BG!! Var inte heller så impad av dem då jag började, men tycker bara mer och mer om dem. Blush serien tycker jag är fantastisk!! Eller så beror det på att jag letat papper till bebisfotona så länge och så kom Blush.. De passar perfekt till Smulans små bebisrosa kinder! Kyss

• Camasunary

Marajjah: Jag och BV hade en seeen diskussion om Ali Edwards! Jag tyckte att AE:s stil var lika upphetsande som en Elloskatalog... blanka, fina, perfekta sidor, men inget som jag "går igång" på. Det är därifrån det kommer!

Däremot, BV, tycker inte jag att din stil är á lá Ellos!! Den är däremot mycket upphetsande

• jenn79

BG serierna är jag kär i Oskyldig...  Vill ha ALLA!!!!!

claudia: När jag har bestält så har jag shoppat för ca 1000 sv kr Och sen tillkommer frakt. Jag har resonerat så här: Bättre en mega beställning sällan därifrån och komplement shoppa från svenska butiker Vågar man beställa så får man ganska mycket mer...

Diana J: farlig länk du tipsade om Nu är det ju ÄNNU mer jag hmm, behöver ha

Har hunnit göra 1 st dubbel och enkel LO idag Har kört fast lite så jag skitter och gör alla skisser från Scrapbooking mm, riktigt kul att göra lite nytt

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket