• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

Jag får ingen soufflé effekt precis!Ledsen

Gjorde en prick med mycket, mycket "vätska", men inte blev den speciellt upphöjd?! Kanske nån micromillimeter? Som ett lager tipp-ex ungefär...

Men kom ihåg att jag är rätt körkad!! Särskilt på nätterna...

• MiaB72
    Cheri: Jag hänger på dig ingen The Ark fan och inte heller Bono fan
  • Mistoffeles

Ni som gjort scrapbooking av eran graviditet, vore kul att få se det, tänkte börja med scrapbooking och behöver massa med inspiration. Vore kul att göra ett scrapbookingalbum av hela graviditeten.

• Lejån

Kikar in här med en fråga.

Använder lila papper från bazzill basics som jag köpt på papprika tidigare, nu när jag kikade in där för att ev. åka dit och köpa mer ser jag till min förskräckelse att det inte finns med på hemsidan längre! Någon som vet om det finns i butiken ändå?

Eller någon som vet var man får tag på lila bazzill?? Vet inte vilket papper det är, men det är små små fyrkanter typ. ( fin förklaring va. )

• Tjej 83

vi har en bokhandel heter Wettergrens. o ja fråga demom syrafria pennor. men de hade inga o inte ens hört talas om det!
    ok hmm tänkte de kanske va billigare där än på magnolia men nä ja får la åka dit ändå hehe

• Emmixen

Jag ska till Lund imorgon och stanna där tills på onsdag på sjukhuset för att prova ut andningshjälpmedel och om vi får en stund över kanske vi åker nånstans.. Är det nån som vet om det finns nån scrapbookingbutik i Lund som är stor och bra? Eller om det finns någon öht?

• Tjej 83

ska ju finnas några scrapbutiker i skåna. men om de är lund vet jag inte. kan kolla?

• Tjej 83

scrapaddicted, rum & ram, scrapbooking.se finns i skåne. hur nära lund de är vet jag inte. hoppas du hittar något när du är där.

• PsychoBitch

Nu ställer jag kanske en korkad fråga, men men.....
    Använder pennor som det står gift fria på, är det samma som syra fria, vad tror ni??

• scrapparlotta

God förmiddag på er tjejer!

Har en liten fråga, hoppas nån kan svara. Hur gör man när man bigar? Har förstått att man gör en skåra i pappret, men hur då? Så man inte skär sönder pappret? Använder ni en kniv då eller vad?

Om man bigar ett papper, då kan man väl vika pappret utan att det blir så där konstigt i skarven?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket