• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

såg på en annan sida nya papper grån daisys? heter de så?
    o dem hade ja ju köpt på magnolia för 1 mån sen. så de va inet så nya hehe

men vad är rätt sida på en cs? den släta sidan? eller den som ser lite "rutig" ut?
    tycker den släta ser så trisst ut o den rutiga liter finare. så ja har haft dem som framsida. men går ju inte o skriva på..

• Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-02-11 16:13:43 följande:
    såg på en annan sida nya papper grån daisys? heter de så?o dem hade ja ju köpt på magnolia för 1 mån sen. så de va inet så nya hehemen vad är rätt sida på en cs? den släta sidan? eller den som ser lite "rutig" ut?tycker den släta ser så trisst ut o den rutiga liter finare. så ja har haft dem som framsida. men går ju inte o skriva på..
    den rutiga! det finns ju helt släta CS åxå om man vill ha släta att skriva på,
  • Cia o krabaten

Emmixen: Kika in på scrapaddicted.se i förväg så du vet vad du absolut vill ha med dig hem.
    Annars blir det lätt halva butiken har jag märkt

• Tjej 83

fnyz.
    bra då har ja valt rätt på alla.

• Emmixen

Har blivit sugen på att skaffa QuicKutz också nu... Är det något man ofta använder eller? Och är det då bättre att köpa det lite dyrare i en riktig scrapbookingbutik eller en lite billigare på Tradera? Vill veta lite för och nackdelar typ...

Cia o krabaten skrev 2007-02-11 17:42:55 följande:
    Emmixen: Kika in på scrapaddicted.se i förväg så du vet vad du absolut vill ha med dig hem.Annars blir det lätt halva butiken har jag märkt
    Haha, ja!
  • scrapparlotta

Men jisses vilka fina papper det var på Papp&scrap nu, dom där BG. Hur, hur, hur ska man kunna låta bli att beställa dom nu då???? Det kliar i fingrarna......hmmmmm. Det är ju nästan olagligt att låta bli att köpa dom ju

• Cia o krabaten

Emmixen: Qk skulle ja vänta med ett tag.
    Annars funkar det nog med Tradera.
    men än så länge så kan du lätt beställa på Scrapfun bara, eftersom du inte vet om du vill lägga alla pengar på det!

Varje alfabet kostar nämligen över 1000:-

• Tjej 83

köper ni papper efter hur de ser ut o passar er. o bryr er inte om märket eller efter märken o sen hur de ser ut?
    vad är skillnden på papprerna?

• Cia o krabaten

Tjej: Jag köper helt enkelt de jag gillar. Oavsett märke och sånt.
    Har sällan koll på det utan måste läsa på baksidan

Har ett gäng papper hemma att välja bland, blir nästan aldrig så att jag köper ett papper med en LO i bakhuvudet.

• Tjej 83

ok bra. ja gör samma sak. köper de som är fina.
    ja har ibland en tanke på färger till en LO men när ja kommer in i butiken ar den tanken borta haha

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket