• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Angående Qk:
    Om alfabetena är så dyra, skulle jag nog snarare investera i en robocraft eller wishblade. (Samma aparat?)
    Den kopplar man till datorn och den kan "klippa ut" vad som helst. Vet inte riktigt hur det funkar, men är typ som en printer, fast den skär istället alltså... Vet inte vad den kostar iSVerige, några tusen kanske, men det blir ju samma som ett par stycker alfabeten då...
    Och då kan man klippa egna blommor, bokstäver, hjärtan, whatever...
    Är sugen på en själv, kanske som present till mej själv så småningom.

• Johanna 79

Bark: Jag brukar vänta att beställa tills jag har ett par Lo:s klara. Så jag vet vad jag vill ha för text till. Så man ser vilket färg och så...

Rekommenderar dig att absolut handla där. Snabb leverans!

• Blue Vapor

Emmixen - jag skulle också rekommendera att du köper från scrapfun istället till en LÅNG början Man nöjer sig inte alls med det alfabetet man får med....... tro mig.

• Johanna 79
    Malin Ulrika: Får man med något program då med olika typsnitt och så eller använder man sig av de som är till Word och så?
  • Emmixen
    annika5064 skrev 2007-02-11 20:18:33 följande:
    Emmixen skrev 2007-02-11 20:03:49 följande: Cia o krabaten skrev 2007-02-11 17:53:48 följande: Emmixen: Qk skulle ja vänta med ett tag.Annars funkar det nog med Tradera.men än så länge så kan du lätt beställa på Scrapfun bara, eftersom du inte vet om du vill lägga alla pengar på det!Varje alfabet kostar nämligen över 1000:- Ok.. Det ska jag göra, jag väntar och funderar lite till tror jag. Men isf hade jag ändå bara tänkt använda det alfabetet man får till den och sen köpa figurer. Men det är ju lätt att säga nu.... www.emmixen.seMan tröttnar på att ha samma font på varje LO...så, scrapfun!
    Blue Vapor skrev 2007-02-11 20:37:43 följande:
    Emmixen - jag skulle också rekommendera att du köper från scrapfun istället till en LÅNG början Man nöjer sig inte alls med det alfabetet man får med....... tro mig. Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ok.. Jag får fundera på det!
    Dags för Lund igen
  • Skumpis

Skuttar in glad i hågen för nu har jag _äntligen_ en LO att visa upp Jag har inspirerats av Mammsys "Mamma och pappa" och har använt samma tema och samma papper. Sen blev jag inspirerad av annika5064s nya snygga minimalistiska LOs så jag gjorde också ett sådant försök. Sidan är förstasidan i Vilgots album.

Har ni också svårt att sova när ni scrappat??? Iofs så scrappar ju ni varje kväll så det får man ju inte hoppas att ni har I varje fall så kunde jag absolut inte sova inatt utan låg och planerade nya teman på LOs, skrev inköpslistor på näthinnan och dagdrömde om en scraphörna.

Hjälp, jag ser att ni pratat alla hjärtans dag. Jag är för lat för att göra kort till sambon. Mycket roligare att lägga tid på sonens album

• Lingonflickan

Jag är iallafall jättenöjd med min QK. Alfabetet som följde med var väl inte så kul så det sålde jag och köpte ett annat. Det går ju variera sig med vilket papper man använder oxå. Cs eller mönstrat

• Cia o krabaten

MalinUlrika och johanna:
    De kostar strax under 4000:-
    Man använder det man har i datorn, dvs Word ffa.
    Och så kan man ju ladda hem fonter.
    Står på önskelistan!

• MiaB72

Jag har också nyss blivit stolt ägare till en QK och är jättenöjd, fick med ett alfabet som inte normalt är till tången, min kompis köpte nu när hon var i USA. Jag fick en lila tång med alfabetet Blossom och är jättenöjd med det!
    Sen beställer jag ändå från Scrapfun eller budar på Tradera, finns en hel del billiga alfabet att kamma hem, om man lyckas hitta rätt färg vill säga

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket