• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79

Här är min första DT-LO som jag inte visat här innan...inte mycket att hänga i julgranen (haha) iofs men jag gillar korten på den väldigt mycket:

DT-LO baka kaka.JPG

Och här (Cama ) är en annan LO som jag bara inte blir nöjd med hur jag än försöker

närbild.JPG

Och sen har vi ju fått glädjas åt att se en hel del scraphörnor på sistone...Här sitter jag om kvällarna.....och vinscrappar, som synesOskyldig

Bild 133.jpg

Bild 134.jpg

Men jag ska fixa lite fler hyllor och gärna en sån där fin hängmapp på hjul, för jag har vissa saker ff i en stor hylla bakom mig

• kanskesnart

Alltå jag tror jag får lägga ner det här snartFundersam Har gjort två LO:s ikväll & jag kan knappt titta på dom Antingen blir det FÖR tomt eller så blir det FÖR mycke! Har iallafall lyckats använda mig av den omtalade Susie fonten idag Och det var väl i princip det enda som blev bra också

• Camasunary

Jag har kollat lite och det verkar som att det blir nånstans mellan 5000-10 000? Hmm.. stort spann där, men det beror lite på vad jag får med i paketet så att säga...

Vad jag har förstått så är det samma fattning på objektiven som på vanliga systemkamerorna, så det vore ju kul med ett nytt objektiv också

• kanskesnart

Claudia: Åh, nu avskyr jag mina ännu mer!Gråter  Jättesnygga!! Och mysig hörna

• Camasunary

Claudia: Ahaa! Är det där du producerar dina konstverk! Måste säga att jag är imponerad av din ordning... på min "arbetsplats" är det ständigt kaos.

Måste nog också prova på det där med vinscrapping... verkar najs!! Skrattande

Gillar detaljerna på dina LOs; markeringen runt pepparkaksmåttet och snöret runt hjärtat bla...

• Blue Vapor

Claudia - Snajsigt!

Missade att svara dig på ett gammalt inlägg för hundratjugi sidor sedan (imorse ) Ja, jag har faktiskt sålt mina kort! I butiken där jag var anställd tills för bara någon vecka sedan Ville inte ta fler butiker - rädd att inte kunna göra tillräckligt! Men jag funderar på att ta upp det igen till efter sommaren - beror på lite vad jag kommer göra..... när jag blir stor

• claudia79

Ähum jag glömde be omm spank och klapp SÄrskilt vill jag ha konstruktiv feedback på "Närbild".......tycker den "spretar" på nåt sätt i stilar åt tre omöjliga håll...

Camasunary skrev 2007-02-15 23:29:52 följande:
    Jag har kollat lite och det verkar som att det blir nånstans mellan 5000-10 000? Hmm.. stort spann där, men det beror lite på vad jag får med i paketet så att säga...Vad jag har förstått så är det samma fattning på objektiven som på vanliga systemkamerorna, så det vore ju kul med ett nytt objektiv också
    Alright haha jag har inte den nivån och ändå är jag supernöjd, så du kan bara bli superduperduper nöjd me andra ord!
    kanskesnart skrev 2007-02-15 23:30:24 följande:
    Claudia: Åh, nu avskyr jag mina ännu mer!  Jättesnygga!! Och mysig hörna
    Tack (.....men tro mig du borde inte avsky dina! )
  • claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-02-15 23:37:54 följande:
    Claudia - Snajsigt!Missade att svara dig på ett gammalt inlägg för hundratjugi sidor sedan (imorse ) Ja, jag har faktiskt sålt mina kort! I butiken där jag var anställd tills för bara någon vecka sedan Ville inte ta fler butiker - rädd att inte kunna göra tillräckligt! Men jag funderar på att ta upp det igen till efter sommaren - beror på lite vad jag kommer göra..... när jag blir stor Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ja ja tänkte nästan att så fina och ovanliga kort MÅSTE helt enkelt säljas!!
    Camasunary skrev 2007-02-15 23:36:39 följande:
    Claudia: Ahaa! Är det där du producerar dina konstverk! Måste säga att jag är imponerad av din ordning... på min "arbetsplats" är det ständigt kaos.Måste nog också prova på det där med vinscrapping... verkar najs!! Gillar detaljerna på dina LOs; markeringen runt pepparkaksmåttet och snöret runt hjärtat bla...
    Hahaha njaaa nu var ju det städat för att jag nyss gjort iordning om jag säger så.....ska jag ta kort imorrn igen
  • Blue Vapor
    Jen 82 - jasså!? Hade jag ingen aning om..... men den butiken som låg där, minns inte nu vad den hette - hon som ägde den blev ju jättesjuk har jag för mig, och var tvungen att stänga... det är kanske inte samma ändå? Ingen aning själv!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket