• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Asrta1
    Emmixen: Läste att du varit på SA och shoppat Vad köpte du, hittade du många fina grejor?
    Jag är där en gång i veckan...tar mig bara 10 min att köra dit Får hålla hårt i ratten för bilen vill egentligen dit fler dagar i veckan....
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Camasunary

Vad tror ni händer med QK?

Kommer de fortsätta med sina tänger, dies osv eller kommer det att bli "elektriskt" alltihopa? Ska de skaffa sig monopol på elektrisk utstansning nu då eller?? Fundersam

När jag köpte min tång trodde jag att de skulle dö ut, men de kanske fortsätter med dies och handkraft ett tag till...?

Tycker också det är konstigt att de gjorde Revolution, som är en sån dyr mackapär, om de ändå är på gång med de andra apparaterna..?

Snillet spekulerar Fundersam Skrattande

• malin ulrika

Camasunary,
    tror de bara vill ha monopol.
    Dvs de köper upp konkurrenterna, så de kan sälja BARA sina egna saker.
    kanse ska snabba mej på att köpa en craftrobo innan de försvinner helt! Problemet med monopol är att man antagligen inte kommer kunna ladda ner vilka typsnitt som helst, utan måste köpa DERAS...

• MAMMSY
    Camasunary skrev 2007-02-15 22:52:57 följande:
    Vad tror ni händer med QK?Kommer de fortsätta med sina tänger, dies osv eller kommer det att bli "elektriskt" alltihopa? Ska de skaffa sig monopol på elektrisk utstansning nu då eller?? När jag köpte min tång trodde jag att de skulle dö ut, men de kanske fortsätter med dies och handkraft ett tag till...?Tycker också det är konstigt att de gjorde Revolution, som är en sån dyr mackapär, om de ändå är på gång med de andra apparaterna..? Snillet spekulerar  
    Har oxå tänkt på det där..
    Tror nog att dom kommer fortsätta med tängerna ett tag till dels för att folk tycker att det kostar för mycket, sen i usa har ju scrapbooking funnits så mycket längre än här, å det är ganska många som e lite äldre som hålller på å tycker att det ät för krångligt med dator kan jag tro (Niu spekulerar jag bara, har inte sagt att lla över 45 e datorfientliga men efter att ha vart i usa undrar man lite )  fast att dom släppte revulotion tycker jag e konstigt för den e ju svindyr å det e ju den andra grejen med, min teori e att domblev lite stressade över cuttlebugen å var tvugna att komma på nått ännu Bättre
  • MAMMSY
    malin ulrika skrev 2007-02-15 22:55:12 följande:
    Camasunary,tror de bara vill ha monopol.Dvs de köper upp konkurrenterna, så de kan sälja BARA sina egna saker.kanse ska snabba mej på att köpa en craftrobo innan de försvinner helt! Problemet med monopol är att man antagligen inte kommer kunna ladda ner vilka typsnitt som helst, utan måste köpa DERAS...
    Nej den ska funka med vanliga typsnitt oxå, däremot kommer du kunna köpa typsnitt som bara kommer finnas genom dom, om jag förstått saken rätt
  • Camasunary

mu: Det har du rätt i!

En craftrobo hitåt också, tack!!

• Blue Vapor

Det är helt sjukt vad ni skriver under en dag....................*trött i ögonen och scrollfingret*

Loppan79 (var det väl??)
    Sthlmsbutiker -

Ja om du ska vara vid hötorget så är det ju jättenära ner till stora Panduro! Även nära till bakre PUB-huset, där bokhandeln längst in har en rejäl hylla scrapsaker (dock inte de kändaste märkena - men väl Diecuts with a View-prylar bland annat.)

Skapa Hobby ligger på Söder - Hornsgatan nära Mariatorget. Dvs inte alls nära där du är
    Papprika - en rätt bra bit söder om stan.

Den på Tomtebodavägen/gatan finns väl inte kvar????? Stängdes väl redan förra vintern? Eller har den startat igen kanske?

Magdas i Rimbo - inte direkt på vägen mellan Sthlm och Uppsala Mer ut åt Norrtäljehållet.

Det är dååååååååligt med scrapbutiker i huvudstaden!!! Skrikandes

• Camasunary

Då måste de allt ha otroooligt coola typsnitt om de ska kunna konkurrera med "resten av världen"!

Vilka är det som har cuttlebuggen då?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket