• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Jen 82

B V: Jag har inte varit i den på tomtebodagatan men på hemsidan verkar de vara öppna, ibland iaf, ligger i kortstugans lokaler tydligen

• MAMMSY
    Camasunary skrev 2007-02-15 23:03:54 följande:
    Då måste de allt ha otroooligt coola typsnitt om de ska kunna konkurrera med "resten av världen"!Vilka är det som har cuttlebuggen då?
    ja precis, fast det räcker väl egentligen att nån som tex Elsie eller Ali edwards använder sig utav ETT av deras typsnitt så kommer halva scrapvärlden på att dom bara MÅSTE ha just det typsnittet.. Det är ju så det fungerar
    Cuttlebugen e det provocraft som gör ( dom som gör en av datormaskinerna)
  • Camasunary

Imorron ska jag få en ny kompis!!

Ska köpa en digital systemkamera, troligen en Canon...

Nån som har något kameratips??

• Camasunary

Det har du väldigt rätt i Mammsy!!

• malin ulrika

Camasunary:
    Se till att pröva först bara.
    Två saker att tänka på:
    -Hur länge det tar för blixten at ladda upp.
    -Hur länge det tar från det att man trycker på knappen tills fotot tas. Det är inte alltid "med en gång" vilket kan vara fruktansvärt frustrerande...

• MAMMSY
    Camasunary skrev 2007-02-15 23:11:56 följande:
    Imorron ska jag få en ny kompis!! Ska köpa en digital systemkamera, troligen en Canon... Nån som har något kameratips??
    CoolGeneradRäcka ut tunganPenga munSkrattande

Rodnar av avundsjuka här!!!!
    Har du vunnit på lotto eller
  • claudia79
    Camasunary skrev 2007-02-15 23:11:56 följande:
    Imorron ska jag få en ny kompis!! Ska köpa en digital systemkamera, troligen en Canon... Nån som har något kameratips??
    Åh åh åh!! Jag har en Canon! And Im in LÖÖÖV!! (Måste bara inflika att äntligen känns det som mening att skriva inlägg igen, nu när jag har PLUS.....du vet, kulor på kontot ) Men vilken prisklass tänker du dig??
  • Mizty

Så nu har jag läst ikapp måååånga sidor

Skulle scrapat när jag kom hem från stan idag men somnade på soffan Skrikandes Det var den scrapkvällen! Sätter jag mig nu så sitter jag väl uppe till 4... Så det är bäst att sitta kvar här i soffan med datorn

Ang. Sthlm butiker så finns ju Svanströms vid Hötorget, (Sveavägen 17) Dom har en del saker i källaren! När vi var uppe senast så handlade jag en del & då hade jag ju personalrabbat oxå Penga munSkrattande Det är ju himlans bra!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • kanskesnart

Camasunary: Usch va avundsjuk jag blir

• Camasunary

mu: Det är just det "med en gång"-problemet som stör mig något enormt med den kameran vi har nu Skrikandes

Mammsy: Jag har funderat på det lääänge och nu känner jag att jag verkligen BEHÖVER en ny kamera! Har tyvärr inte vunnit på lotto...än!! Jag ser det som "omriktade" pengar från min scrapkassa...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket