• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Jen 82 skrev 2007-02-15 21:47:28 följande:
    Fnyz skrev 2007-02-15 21:44:43 följande: Jen 82 skrev 2007-02-15 21:43:02 följande: Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande: Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )Panduro ligger på Kungsgatan vid hötorget ner emot östermalmstorg. Skapa ligger på Hornsgatan vid Mariatorget Papprika ligger inte centralt utan i Gubbängen ca 15 min med t-bana från centralen + 5 min prommenad. Scrapstudion ligger på tomtebodagatan Sen tipsade B V om en bokaffär i PUB huset med scrapsaker (men där har jag inte varit) och det ligger också vid hötorget en fråga till dig som verkar mer kunnig i sthlm magdas ligger väl nordöst om sthlm åxå? Ja men ganska långt ifrån Stockholm, Rimbo ligger typ mot Uppsala. Har man bil så lär det nog inte ta så fasligt lång tid att ta sig dit men annars så kan det ta ett tag
    men de e ju näramare för mig

kommer från bollnäs så uppsala tar ju bara 2 timmar å köra till
  • Asrta1
    Hejhej!

Vill bara säga att jag har inte orkat läsa igenom alla sidor jag missat....har bara läst nga sidor tbx....

Tessegosing: Vet inte var jag hörde det men QK har köpt Craft Robos rättigheter så det kommer inte ut fler sådana......utan det är QK nya som ska gälla i framtiden om jag förstod det rätt...??? Men jag är inte 100 % säker......

Tjej83: Jag har en dubbel-LO i galleriet som heter Julen 2006 och dom papperna är Cosma Ckricket tror jag, kika på dom ..jag gillar dom a lot!
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Cia o krabaten

Fnyz: Hämtar du upp mig på vägen???

• Jen 82

Fnyz: Ja just det! För dig är dte ju bättre

• Ulrika1

hej, jag är ganska ny på området och har börjat köpa på mig saker och har så smått börjat göra lite sidor också, men en fråga som ni säkert kan svara på, hur gör ni alla era rubriker?? Skär ni ut bokstäverna eller köper ni färdiga eller hur gör ni?? Hoppas någon kan ge mig tips så jag också kan göra snygga rubriker på mina sidor. Jag har tittat in hos flera av er och sett allt snyggt ni gör, tack för all inspiration.

• Coursell

Jag gick in i word och infogade wordart, valde den som var först och valde teckensnitt. Skrev ner alfabetet. Skriv ut i önskad storlek och så har du en mall att rita av på önskat papper.

• scrapparlotta

Ulrika1:

Antingen så stämplar jag med foam stamps (stämplar som är gjorda av skumgummi aktigt material), eller så tar jag hjälp av datorn, eller så använder jag mig av utstansade bokstäver som jag köpt, eller så använder jag klistermärken eller rubons. Har hänt att jag skrivit själv, men jag har inte världens bästa handstil direkt så det händer inte ofta.

• Bejbi78

Åh, jag är helt störtförälskad i min Revolution *vevar för fullt*

• Pyret78

Så! Äntligen är jag klar med mitt minialbum (matchbook-kit) som svärmor ska få på söndag i födelsedagspresent
    Blev mycket nöjd!
    Ska maila meli om hon vill lägga upp den i sin blogg, eftersom kitet är inhandlat på scrapoteket

Har även knåpat ihop ett grattiskort o resultatet får ni se imorgon

P.s. Snygga lo:s som vabnligt av er alla!! Minns så här på kvällskvisten att jag sett alster av miaB72, pylle, annika5064. "Keep up the good work!!"

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket