• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • annika5064
    Sol30 skrev 2007-02-15 20:38:22 följande:
    Jo79: Hade redan smugit in till dig! Massor av fina! annika: Din rosa vinter är ju för underbar!
    Ovanstående var riktat till Sol30...
  • Jen 82
    Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande:
    Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )
    Panduro ligger på Kungsgatan vid hötorget ner emot östermalmstorg.
    Skapa ligger på Hornsgatan vid Mariatorget
    Papprika ligger inte centralt utan i Gubbängen ca 15 min med t-bana från centralen + 5 min prommenad.
    Scrapstudion ligger på tomtebodagatan

Sen tipsade B V om en bokaffär i PUB huset med scrapsaker (men där har jag inte varit) och det ligger också vid hötorget
  • Jen 82
    Tjej 83 skrev 2007-02-15 21:41:28 följande:
    vet ni nått fint rött papper som passar till jul LO dock inte rutigt, då flickan ahr rutig klänning på kortet. hittar bara med blommor. vil inte ha de. o inte helrött, men något anant kanske. vad har ni på era jul LO?
    Tycker basic grey's fruitcake och blitzzen är snygga jul och vinterpapper. Annars är Holy serien från Crate min favorit.
  • Fnyz
    Jen 82 skrev 2007-02-15 21:43:02 följande:
    Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande: Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )Panduro ligger på Kungsgatan vid hötorget ner emot östermalmstorg. Skapa ligger på Hornsgatan vid Mariatorget Papprika ligger inte centralt utan i Gubbängen ca 15 min med t-bana från centralen + 5 min prommenad. Scrapstudion ligger på tomtebodagatan Sen tipsade B V om en bokaffär i PUB huset med scrapsaker (men där har jag inte varit) och det ligger också vid hötorget
    en fråga till dig som verkar mer kunnig i sthlm magdas ligger väl nordöst om sthlm åxå?
  • Jen 82
    Fnyz skrev 2007-02-15 21:44:43 följande:
    Jen 82 skrev 2007-02-15 21:43:02 följande: Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande: Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )Panduro ligger på Kungsgatan vid hötorget ner emot östermalmstorg. Skapa ligger på Hornsgatan vid Mariatorget Papprika ligger inte centralt utan i Gubbängen ca 15 min med t-bana från centralen + 5 min prommenad. Scrapstudion ligger på tomtebodagatan Sen tipsade B V om en bokaffär i PUB huset med scrapsaker (men där har jag inte varit) och det ligger också vid hötorget en fråga till dig som verkar mer kunnig i sthlm magdas ligger väl nordöst om sthlm åxå?
    Ja men ganska långt ifrån Stockholm, Rimbo ligger typ mot Uppsala. Har man bil så lär det nog inte ta så fasligt lång tid att ta sig dit men annars så kan det ta ett tag
  • Cia o krabaten

Ja Rimbo är ju en bit bort...
    Och inte de största vägarna heller.
    Skulle tippa 45-60 min både från Sthlm och Uppsala.
    Men har de butik också? Trodde bara det var nätet

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket