• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tessegosing

Tack tack!! :) Fast tror nog det är mer värt med en craft robo... eller ja, jag inbillar mig det iaf :)

• Emmixen
    Coursell skrev 2007-02-15 20:02:42 följande:
    Ni skriver att en del tidningar redan kommit ut i butiker. Vilka butiker är det som säljer sådana tidningar?
    Jag har endast sett scrapbooktidningar i pressbyråer och scraepbookingaffärer.
  • Sol30

Jo79: Hade redan smugit in till dig! Massor av fina!

annika: Din rosa vinter är ju för underbar!

• Loppan79

Nu är jag tillbaka efter min scrapbookinformation på Bokia. Det var väl sådär tycker jag. Men jag fick prova några superbra pennor från Zig, tror de hette nått med brush.... Äh de var i alla fall nästan som en pensel och sååååå bra att rita (doodla) med. Sen provade jag Fiskars skärmaskin som också var väldigt bra och en slags rund skärgrej som man skar i figurmallar med också den väldigt bra. Men både skärmaskinen och skärgrejen kostade 300:- styck Förvånad . Tänk vad mycket papper och dekorationer man kan få för de pengarna Räcka ut tungan. Köpte i alla fall 3D kuddar och beställde de superbra pennorna

En sak som slår mig när man är på sådana träffar är hur blyga och tysta folk är. Jag ser inte mig själv som speciellt framåt men herregud folk blir ju nästan rädda när man tilltalar dem. Jag var den enda som var själv där eftersom platserna var slut när mina kompisar skulle boka in sig men man kan väl ändå prata med folk. Jag hejjade på de som satt runt min plats när jag kom och folk liksom tittade på mig som jag var knäpp Fundersam. Nä det blev inga nya scrapkompisar där inte.

Nu ska jag vara social med min man ett tag. Vi hörs imorn!

• Jen 82
    Sol30 skrev 2007-02-15 20:22:06 följande:
    Ifall ni undrar varför jag smyger runt i era gallerier är det för att jag letar inspiration och idéer till vinter-lo:s! Så ni som har såna, hojta gärna till!
    Jag har en
  • Loppan79

Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )

• Tjej 83

Nyfiken örn

ja ska till magnolia i borås. bor ju där.

skulle ha åkt förra veckan me lila vart sjuk, sen gick bilen sönder, o sen inte haft tid. men nu så, imorn ska ja åka dit hehe. måste ha en hel del saker..
    har gjort några LO, men vissa saker en blomma i en viss färg, elelr en brads i en annan färg, osv.

sen lite nytt med. alltid skoj.

• Fnyz
    Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande:
    Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )
    skapa hobby på hornsgatan och papprika finns i sthlm åxå men ajg vet inte var
  • Fnyz
    Sol30 skrev 2007-02-15 20:22:06 följande:
    Ifall ni undrar varför jag smyger runt i era gallerier är det för att jag letar inspiration och idéer till vinter-lo:s! Så ni som har såna, hojta gärna till!
    hojt
  • Tjej 83

vet ni nått fint rött papper som passar till jul LO dock inte rutigt, då flickan ahr rutig klänning på kortet.
    hittar bara med blommor.
    vil inte ha de. o inte helrött, men något anant kanske.
    vad har ni på era jul LO?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket