• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • theosen

Skulle nån härinne ta illa upp om jag startade en tråd för oss icke jätte erfarna scrappare? Är så svårt att hänga med tempot i denna tråd....

• Tjej 83

men om ni är med i nåt "dt" måste ni göra ett visst antal de ber om? o färger ? ewlelr får ni göra som ni vill o när som ? har de krav?

• Venezuela

Tjej83: I vårat kontrakt står det att vi ska göra minimum 2 LO´s eller 4 kort i månaden, men det blir oftast mer. I februari ska jag tex göra bröllopslayout och en plåtlåda med receptkort (utöver det andra) Materialmässigt ser det lite olika ut - ibland ber hon att man ska göra med ett speciellt paper och ibland får vi styra lite själv. Den här månaden har jag nästan enbart plockat papper från BG´s nya serier, mumma!

• Cheri
    Tjej 83 skrev 2007-02-17 22:50:33 följande:
    men om ni är med i nåt "dt" måste ni göra ett visst antal de ber om? o färger ? ewlelr får ni göra som ni vill o när som ? har de krav?
    Man skapar utefter det material man får !

Sorry om jag e lite disträ.. skummar igenom.. jobbar samtidigt så jag försöker hänga med o göra detta på 2 sek emellanåt
  • Tjej 83

jaha
    ¨så de säger tille r att göra om vissa saker. och vissa altered saker?
    men va skoj de låter. kanske lite stressigt? måste ju verkligen ha tid.

• scrapparlotta

Om jag skulle dra ihop ett gäng scrappare för att träffas och scrappa ihop, hur gör jag då?

Ska jag bara dra ihop gänget och vi scrappar var och en vad vi själva vill? Eller ska jag ha nåt tema av nåt slag? Nån tävling, men vad ska jag ha för pris? Får ju inte vara nåt dyrt, samtidigt inte nåt "skräp" heller. Hyra nån liten lokal kan vara smart eller, för det kan bli trångt och rörigt hemma.
    Har ni gjort det nån gång, dragit ihop några stycken och scrappat ihop, hur har det gått?

Är så sugen på att göra det, har ju lockat med min syster i scrapträsket, som i sin tur lockat med några av sina kompisar. Sen har jag en jobbarkompis som scrappar lite fast hon gör mest kort, sen känner nog hon några som pysslar med detta med. Så vi skulle ju lätt bli ett gäng.

• claudia79
    Cheri skrev 2007-02-17 22:49:10 följande:
    hihi tänker inte berätta vad mer jag ska få
    Säg inte en biljett till Scrapeventet för då döööör jag
    theosen skrev 2007-02-17 22:50:03 följande:
    Skulle nån härinne ta illa upp om jag startade en tråd för oss icke jätte erfarna scrappare? Är så svårt att hänga med tempot i denna tråd....
    Näää inte jag iaf Men jag skulle nog ha svårt att hålla mig från att inte kika in i den då och då
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket