• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Tjej 83,
    ja nu gick jag också in under "Photo gallery", gudars vilka scraphörnor det var där!
    Jaa, drömma kan man ju...
    Kanske kanske att jag köper mej en, om jag FÅR TILLBAKA på skatten i år, istället för kvarskatt... Förra året fick jag 25000 kronor i kvarskatt ungefär, inte jättekul. Vet inte hur de räknat, och inte dragit tillräckligt med skatt från lönen direkt. Träligt var det.

• Mystjejen

MalinUlrika: Jo, jag har ju satt dit fotografierna och skrivit texten...
    Lite tidigt att börja med fotofix nu...
    Men tänk vad skönt att ha någon som gjorde allt det tråkiga åt en, beskära och sätta på fotofix...Det är suuupertråkigt ju!!!

• malin ulrika

Mystjejen,
    fniss, köp en glureunner! Men köp en bra, Tomo är jag INTE nöjd med, halva limmet sitter kvar på pappersremsan efteråt... Ska köpa en ny.

• Mystjejen

Åh...får gå in på den sidan senare... Ska käka nu! Och sedan melodifestivalen...

• Mystjejen

MalinUlrika: OK! Ska kolla upp den...

• malin ulrika

...gluerunner jag INTE är nöjd med heter TOMBO (eller TOMBOW, vet inte riktigt...)
    Men har hört att t.ex. Pritt har en som är bra.

• Cia o krabaten

MU: Jag har tills för ett halvår sen varit supernöjd med Tombo.
    MEN de senaste tre jag haft har limsträngen gått sönder så att hela funktionen är väck!!!

• malin ulrika

Cia och krabaten:
    jag gillade den i början, men tycker man måste pressa väldigt hårt och långsamt. Gör man inte det fastnar halva limmet på pappret som åker tillbaka in. Slöseri! Och när man pressar hårt kan det bli "avtryck" på fotot...
    Och jag hade också en som gick av, jäklligt retligt.
    Ska inte köpa fler refills till den, ska prova en annan nu tänkte jag. Tror det var nån som sa att en som hette 3L eller nått var bra, likaså Pritt tror jag var bra. Ska se vad jag kan få tag i...

• Cia o krabaten

SKa också leta ny för jag saknar den när jag ska fästa stora bitar papper ffa!
    Blir inte lika tight med fotofix då!!!
    Hojta till om du hittar ngn bättre.

• Tjej 83

malin ulrika.
    nu har jag funderat o ja har ju en övervåning på 40 kvm. kanske kan fixa något "hörn" där uppe haha.
    o eftersom lillan inte kan klättra i trappor än så är man ju ostörd hmm,

fast de blir la bara en dröm..

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket