• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cheri

jaaaaaaaaaaja! Men lämna mig nu då bara för att jag har jobbat klart.. gör det bara *rullar ögon*

• theosen

Jag e kvar... försöker få in lite nya LO:s, men det tar lite tid. Är så kass på detta

• claudia79
    Cheri skrev 2007-02-18 00:19:14 följande:
    vad tror ni om såna här för pappersförvaring?? www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...
    Haha undrar vad maken säger imorgon bitti när han ser att skoställen återfinns på min kontorshylla

2 nya Lo:s i galleriet som vill få ris/ros
  • claudia79

nää ändrar mig 4 nya LO:s  i galleriet.....Två under Papp&Scrap oxå (rött och rosa...passar det ihop?? )

• theosen

Scannar ni in era bilder? Isåna fall, hur får ni ihop skarvarna snyggt?

• malin ulrika

Claudia79,
    så söta!
    Har inte sett "Du o ja" förut, den var HIMLA fin!
    De två nya under scrap var en ny "stil" på! Fina!
    Gillar den med kyssen! Den "forever" var också jättefin men kändes lite grand "tom" uppe i vänstra hörnet. Inte för att jag tycker man måste "fyla ut" hela sidan, men det kanske var lite FÖR mycket tomt? Ett sånt där ritat hjärta (med streck, så broderat ut, himla fint!) till kanske, lite uppåt däråt till? Inte HELT upppe i hörnet men lite överlappande med det andra so sträcker sej lite grand inåt det tomma området kanske...
    Men vad jag svamlar på, hoppas du fattar!
    Gillade verkligen "Stilen" på dem, har inte sett nått liknande förut!

• claudia79
    malin ulrika skrev 2007-02-18 00:49:10 följande:
    Claudia79,så söta!Har inte sett "Du o ja" förut, den var HIMLA fin!De två nya under scrap var en ny "stil" på! Fina!Gillar den med kyssen! Den "forever" var också jättefin men kändes lite grand "tom" uppe i vänstra hörnet. Inte för att jag tycker man måste "fyla ut" hela sidan, men det kanske var lite FÖR mycket tomt? Ett sånt där ritat hjärta (med streck, så broderat ut, himla fint!) till kanske, lite uppåt däråt till? Inte HELT upppe i hörnet men lite överlappande med det andra so sträcker sej lite grand inåt det tomma området kanske...Men vad jag svamlar på, hoppas du fattar!Gillade verkligen "Stilen" på dem, har inte sett nått liknande förut!
    Tack tack Jo jag förstår va du menar Jag är väl inte bästa vän med den LO:n precis, så det är bra med lite tips! Hjärtana är broderade, BTW, på båda LO:sarna
    Intressant att du säger det där med "ny stil" på LO:sarna under P&S, för det känns ju verkligen som det blir det, när man själv inte valt papper och dekos..men det är en kul utmaning
  • Cheri
    theosen skrev 2007-02-18 00:38:00 följande:
    Jag e kvar... försöker få in lite nya LO:s, men det tar lite tid. Är så kass på detta
    Äss då! Det är bara det att det TAR tid
    claudia79 skrev 2007-02-18 00:40:29 följande:
    Cheri skrev 2007-02-18 00:19:14 följande: vad tror ni om såna här för pappersförvaring?? www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc... Haha undrar vad maken säger imorgon bitti när han ser att skoställen återfinns på min kontorshylla2 nya Lo:s i galleriet som vill få ris/ros
    HAHA På allvar???

Oooooh vad fina nya!!!
    theosen skrev 2007-02-18 00:48:31 följande:
    Scannar ni in era bilder? Isåna fall, hur får ni ihop skarvarna snyggt?
    Tycker det är lättare att fota i dagsljus!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket