• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Skumpis

Coursell- Ca 200 kr. Jag har en SIlent Setter.

• malin ulrika

Nu har jag handlat!
    Ett K-ology album med medföljande papper och dekos, ska bli en "bok om mej"!
    Och diverse papper, scalloped cardstock, och GLITTRIGA papper!
    Och jättelika tygblommor, har sett att endel har sådana och de är så fina, köpte på mej tre burkar!
    Och så lite mer chipboard bokstäver. Tyvärr fanns inga SOHO-swirls, så jag får använda upp mina flourish-swirls först.
    Och så diverse knappar och band! Nu ska här scrappas för fulla muggar!
    Blir väl inget sovet inatt...

• Coursell

Det låter underbart att sätta sig med så mycket nytt att jobba med

• Örnen76
    malin ulrika skrev 2007-02-21 20:33:20 följande:
    Nu har jag handlat!Ett K-ology album med medföljande papper och dekos, ska bli en "bok om mej"!Och diverse papper, scalloped cardstock, och GLITTRIGA papper! Och jättelika tygblommor, har sett att endel har sådana och de är så fina, köpte på mej tre burkar! Och så lite mer chipboard bokstäver. Tyvärr fanns inga SOHO-swirls, så jag får använda upp mina flourish-swirls först.Och så diverse knappar och band! Nu ska här scrappas för fulla muggar! Blir väl inget sovet inatt...
    Vad kul
    Var shoppade du?
  • malin ulrika

NyfikenÖrn,
    det heter "Scrapbook Star" här i Montreal.
    www.scrapbookstar.ca

Köpte söta chipboard bokstäver som var som i en liten "handväska" från Queen & Co.
    Kanske tar kort på allt nytt material sen när jag kommer hem!
    Som sagt, det blir ingen sämn i natt inte...

• scrapparlotta

Cia:

Hur jag avgör vem jag ska kika in hos? Ja, för det mesta är det nog slumpen tror jag. Eller om jag läser att nån här har använt nån speciell grej/färg/penna/papper eller så. Då blir jag nyfiken och tittar in där. Men för det mesta är det nog slumpen eller så dom som har varit mest aktiva under den dagen. Och sen om någon skriver att dom har nya LO:er att visa upp, då brukar jag för det mesta titta in och se hur den blev. Och då försöker jag att skriva en liten rad i gb, men långt från alltid. Men det beror på att jag inte alltid har så många minuter över vid datorn på dagarna nu för tiden. Barnen burkar som oftast kalla på mig och är inte så glada i att jag sitter här och surfar.

• Marajjah

Ang. egna chipboards så läste jag på swescrap att om man målade dem så var det helt ok ur syrafritt perspektiv.

Claudia
    En bra bok är ju "Encyclopedia of Scrapbooking"

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Marajjah

claudia jag tror inte jag vinner, men om, jag säger om.. så har jag nog uppgett min gamla mailadress.. suuuurt

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Cia o krabaten

Marajjah: Kan du inte skicka ett till mail till dem och förklara det så hittar de dig nog...
    Och vad bra med egna chippisar!
    Fast min blev inte så snygg direkt
    Måste leta reda på ngn kartong som inte är med ett sånt där veckat mellanlager

Däremot testade jag att klippa ut en ur sånt där foam, typ som en hemgjord fs och det blev jättebra! Så här ska stämplas stora swirls

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket