• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Venezuela

Cama: Du kan lägga ner vapnet- I´m still alive

• Camasunary

Hänger ni på många forum? Vilka? Jag hänger i stort sett "bara" på FL av de svenska forumen, på twopeasinthebucket är jag och snyltar så ofta jag kan, och just nu hänger jag på papirgleder också.

Laddar ni upp på alla? Nej, regelbundet bara här.

Vilka forum gillar ni bäst? Mitt scrap-jag skulle förtvina utan 2peas

• Venezuela

Jag laddar bara upp här och på Annas scrapbooking, där jag är DT medlem. Annars surfar jag runt lite planlöst och besöker väl ovan nämnda sidor nån gång i veckan. Two Peas tittar jag in på lite oftare.

• Tjej 83

coursell
    ja men så ser mitt scraphörn med ut haha. elelr nje ja har på matsalsbordet istället. men sitter i soffan om ja ska klippa. varför? vet inte. kanske skönare i soffan än på en hård stol?! hehe..
    men ska ta upp gamla datan+skrivare till ovanvåningen (bra o ha kanske)
    o sen ha upp bord, stol hyllor låder mm, så ja kan sitta där. hela 40 kvm, någe kan man la fixa? eller?

• Coursell

Det går ju rätt bra, för när vardagsbordet ska användas av andra skyfflar jag bara ner mina grejer på "undervåningen" av bordet Men snart börjar nog min dotter bli lite för rörlig för sånt och då måste jag nog städa undan hela tiden *fasar*

• Sol30

theosen: Nu blev jag nyfiken! Vad är det för mappvagn som man kan ha i hyllan?

• MamaKajsa

Coursell: när dottern kräver att du plockar undan....DÅ har vi lika scrapphörnor du o jag

• claudia79

Jag hänger på FL, Scrapbutiken (himla bra fart där inne ), Scrappiz, Papp&Scrap och Two peas inspirationssurfar jag mycket på...(snart börjar jag jobba, så jag antar att listan kommer att minska ) Om jag deltar i nån tävling är jag där med o kikar då och då...

Jag laddar upp LO:sarna på; FL och Scrappiz. Andra forum lite olika om jag hinner..

Jag gillar FL bäst och Scrappiz har tagit sig i längden, Scrapbutiken är som sagt bra fart på så där är kul att kolla

Har gjort en tolkning av SA:s skiss på bloggen. Handlar om en dag nu i veckan då Jq fick plats på en förskoleavdelning som heter Solen

Solen.JPG Risa och rosa gärna

Är det nån som planerar att vara med på scraputmaningens rallyscrap nu på söndag??

• Skumpis

Finns det några kuliga tävlingar/utmaningar att delta i som jag kan ha i åtanke på söndag? Jag har skrivit ut Helenes skiss samt skissen på ScrapAddicteds blogg. Nån som har koll på fler tävlingar?

• Venezuela

Coursell: He he, här är min 'hörna'

Scraphörna....jpg

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket