• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Vips

Jag hittar inte, orkar inte läsa igenom alla sidor heller så jag frågar: Vilka affärer har ni handlat från i USA och kostar det mer än frakt alltså tull avgifter osv?

Hade inte tänkt handla så tunga stora saker direkt..
    Sen undrar jag om någon av er vaet någon affär i Sverige som man kan köpa magnetic snaps från Basic Grey..Någon som har det?

Tacksam för svar!

• Skumpis

Vips - Jag har bara handlat från houseofpaper.com
    Kommer man över en inte alltför hög summa så brukar frakten vara fri eller åtminstone billig. Jag har sluppit tull.

• claudia79

TAck för era söta ord om min nya LO

• Asrta1
    Claudia: Jättefin! Kollade in skissen tidigare ikväll och funderar själv på att anta utmaningen Har du skickat in eller...? Undrar bara eftersom du laddat upp den här, fast det får man kanske????

Emmixen: Kikade in hos dig tidigare under kvällen och kikade då på dina LOs, tycker du utvecklats snabbt må jag säga Dom är jättefina!

Någon pratade om att man kunde sätta mapphållare i en låda....skulle lägga upp en bild senare men jag kommer inte ihåg vem det var och jag har inte sätt bilden iheller...nu är jag nyfiken då jag letar efter ett fiffigt sätt att ordna mitt papperstök på. 
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • claudia79
    Asrta1 skrev 2007-02-23 23:44:15 följande:
    Claudia: Jättefin! Kollade in skissen tidigare ikväll och funderar själv på att anta utmaningen Har du skickat in eller...? Undrar bara eftersom du laddat upp den här, fast det får man kanske????Emmixen: Kikade in hos dig tidigare under kvällen och kikade då på dina LOs, tycker du utvecklats snabbt må jag säga Dom är jättefina!Någon pratade om att man kunde sätta mapphållare i en låda....skulle lägga upp en bild senare men jag kommer inte ihåg vem det var och jag har inte sätt bilden iheller...nu är jag nyfiken då jag letar efter ett fiffigt sätt att ordna mitt papperstök på. Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    Man får det
  • Asrta1
    Claudia: OK....verkar som det är väldigt olika det där med att ladda upp eller inte. Jag själv har aldrig vågat eftersom vissa har policyn att man ska vänta till tiden utgått
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • claudia79
    Asrta1 skrev 2007-02-23 23:52:49 följande:
    Claudia: OK....verkar som det är väldigt olika det där med att ladda upp eller inte. Jag själv har aldrig vågat eftersom vissa har policyn att man ska vänta till tiden utgått Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    jo håller med Tack föresten innan Men jag tror det är lite olika beroende på om det är tävling eller utmaning....och olika från plats till plats såklart!
  • claudia79

Grr....jag har gjort en LO till en amerikansk skissutmaning, men nu minns jag inte vad sidan hette Typiskt mig!! jag har ju bytt data också, så det är ju nya favoriter lixom...

• kanskesnart
    theosen skrev 2007-02-23 23:05:54 följande:
    Sol30-Jag ska ta kort på den så ni får se.. Den e begagnad så jag vet inte om man kan få tag i såna nu. Men det står ikea på den.
    Jag är ganska säker på att jag såg en sån på IKEA häromdagen,men bara ganskaOskyldig, den var ju inte monterad och jag kommer inte ihåg vad den hette exakt men den var till mapparna iallafall.

Superfin LO Claudia!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket