• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79
    kanskesnart skrev 2007-02-24 00:30:40 följande:
    theosen skrev 2007-02-23 23:05:54 följande: Sol30-Jag ska ta kort på den så ni får se.. Den e begagnad så jag vet inte om man kan få tag i såna nu. Men det står ikea på den. Jag är ganska säker på att jag såg en sån på IKEA häromdagen,men bara ganska, den var ju inte monterad och jag kommer inte ihåg vad den hette exakt men den var till mapparna iallafall.Superfin LO Claudia!
    Tack gumman
    claudia79 skrev 2007-02-24 00:20:05 följande:
    Grr....jag har gjort en LO till en amerikansk skissutmaning, men nu minns jag inte vad sidan hette Typiskt mig!! jag har ju bytt data också, så det är ju nya favoriter lixom...
    Jippie!Skrikandes Nu hittade jag den och skulle registrera mig, för att kunna lägga in den..Då är det tydligen så att man måste prenumerera på deras månadspaket för att få komma in på forumet överhuvudtaget! Well, det gör inte så mycket, för jag blev nöjd med LO:n
  • Jo79

...och det är det som är Huvudsaken!!

Nä, nu är det sängen som gäller! Ska ta med mig en scraptidning tänkte jag så jag har nått att läsa i den stooora tooooomma säääängen.....

Natti!

Mamma till KaramEllen
  • claudia79
    Jo79 skrev 2007-02-24 00:34:43 följande:
    ...och det är det som är Huvudsaken!! Nä, nu är det sängen som gäller! Ska ta med mig en scraptidning tänkte jag så jag har nått att läsa i den stooora tooooomma säääängen..... Natti!Mamma till KaramEllen
    tänker på dig
  • Jen 82
    Vips skrev 2007-02-23 23:31:48 följande:
    Jag hittar inte, orkar inte läsa igenom alla sidor heller så jag frågar: Vilka affärer har ni handlat från i USA och kostar det mer än frakt alltså tull avgifter osv?Hade inte tänkt handla så tunga stora saker direkt..Sen undrar jag om någon av er vaet någon affär i Sverige som man kan köpa magnetic snaps från Basic Grey..Någon som har det?Tacksam för svar!
    Jag har handlat från Lifetimemomets.com . Där betalar man den faktiskta frakten på det man beställer. Beställer man för mer än $75 tror jag det är så får man $7 rabatt på frakten. Dom har desutom alltid skrivit ner värdet och skrivit att paketet är en gåva (för att minska risken att det fastnar i tullen)
    Jag har aldrig råkat ut för att mitt paket har fastnat i tullen men vad jag förstod från vad Blue Vapor skrev om tullavgifter för ett tag sen så lönar det sig ändå att handla från USA även om paketet skulle fastna i tullen.
  • Asrta1

Jag har handlat från USA och mitt paket blev taget i tullen men det var det värt....tjänade ändå fler hundra kronor på det trots att jag fick betala tullavgift.

Ska man beställa därifrån (utomlands) så tänker jag på att grejorna ska vara snuskigt mkt billigare än i Sverige och helst inte finnas här över huvudtaget

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Smurfens Mamma

Hejsan alla scrappare!!

Jag har ett "problem" jag har tänkt göra ett släkt träd till sonen på ett 12*12 ... o sen rama in, har letat o letat efter papper med ett träd alt ngt mönstrat som man kan klippa o greja så att det blir som ett träd!!

Ngn som kan hjälpa mig som har ngn idé !!??

Tjing på er!!

♥ Wilhelms mamma Angelica ♥
  • Mystjejen

asrta1: Det var jag som har gjort en "mapplåda"... Har glömt bort att jag skulle fota! Förlåt!
    Ska fota och lägga upp idag...lovar...

Claudia:Fin LO! Den idén med dagis namnet snor jag nog... Det är ju kul att ha. Majas avdelning heter elefanten. Blir nog en OH elefant...

• Mystjejen

Jag är också sugen på att handla, vill shoppa loss på twopease... men jag är så feg. Men man kan ju prova och beställa litegrann bara...

• Mystjejen

Seedorfs: Hm, jag har sett en sida om det... Ska se om jag hittar den...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket