• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Venezuela

MU: Jag är ju en liten scrapfegis så jag använder torr chalks en del. Har det tex på den jag la ut ikväll om pappa. På den har jag dragit ett tunt streck längs ytterkanten med en fluidchalk och sen haft torrchalk på. Om du tittar på den så är det som sagt ganska vagt... Har aldrig haft på ngt i förväg, men det kanske ngn annan har?

• Asrta1
    Hejhej!

Har bara orkat läsa nga sidor tillbaks......

Vill gratta er som fått era LOs publicerade på bloggen...dom är jättefina, det konstaterade jag redan i fm

Grattis Annika, måste kännas kul att få ett sådant fint uppdrag!

venezuela: Såg din fina LO om din far...verkligen fin på alla sätt, tyckte verkligen att du använt pappert rätt

Läste att det hänt tråkiga saker i ngn familj, s'nder en tanke och en stor kram.

Har själv varit på sjukhuset med ena sonen och känner mig lite matt just nu så därför så orkar jag inte ta igen allt ni skrivit under dagen och delvis vad som averkats under helgen, hoppas det är OK vill ju inte verka oartig......kikar mer än gärna på LOs men just nu orkar jag inte läsa vem som hunnit lägga in nya.

Själv lyckades jag få till 2 st LOs igår på vår scrap/pyssel-träff..var dock i 8x8 stl men jag blev jättenöjd Den ena är till min BOM och den andra om min "mage" från den senaste graviditeten..ska göra en "magen växer-bok"...är tanken iaf

Ska se om jag hinner fota imorgon....
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Blue Vapor
    Malinulrika - jag "brukar" ta en bomullspad (eller tops) och köra runt ordentligt på chalk-kakan och så gnider jag med den på pappret sen. Det tar inte särkilt mycket, nej.

Det man däremot även kan leka med är att först stämpla med en sån VersaMark-dyna (eller rita på frihand med en samma märkes penna) alltså en "vattenstämpelsdyna". När man sedan sveper över motivet med bomullspaden så fastnar färgen nästan bara i själva motivet! Då blir färgen mycket starkare, men ändå inte skarp liksom.... blir fint i alla fall, och man kan exprimentera mycket.
  • malin ulrika

Blue Vapor,
    tack för tipset, det ska prövas!

• claudia79
    Asrta1 skrev 2007-02-26 23:59:58 följande:
    Hejhej!Har bara orkat läsa nga sidor tillbaks......Vill gratta er som fått era LOs publicerade på bloggen...dom är jättefina, det konstaterade jag redan i fm Grattis Annika, måste kännas kul att få ett sådant fint uppdrag! venezuela: Såg din fina LO om din far...verkligen fin på alla sätt, tyckte verkligen att du använt pappert rätt Läste att det hänt tråkiga saker i ngn familj, s'nder en tanke och en stor kram.Har själv varit på sjukhuset med ena sonen och känner mig lite matt just nu så därför så orkar jag inte ta igen allt ni skrivit under dagen och delvis vad som averkats under helgen, hoppas det är OK vill ju inte verka oartig......kikar mer än gärna på LOs men just nu orkar jag inte läsa vem som hunnit lägga in nya.Själv lyckades jag få till 2 st LOs igår på vår scrap/pyssel-träff..var dock i 8x8 stl men jag blev jättenöjd Den ena är till min BOM och den andra om min "mage" från den senaste graviditeten..ska göra en "magen växer-bok"...är tanken iaf Ska se om jag hinner fota imorgon....Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    Usch då! Hoppas det inte är nåt "allvarligt"!*Kram*
  • Venezuela

Nä, nu är det gonatt för mig. Ska upp tidigt och se på skid vm och sen jobba...

Sicken tur att jag äntligen köpt den nya tidningen så att jag har ngt att roa med mig innan John B tar i med hårdhandskarna.

• Cheri

sett spännande alster i nya numret av scrapbookin m.m.

gratis o sånt till er!

• Cheri
    annika5064 skrev 2007-02-26 21:10:53 följande:
    kikkan skrev 2007-02-26 21:08:26 följande: Jaha, då är jag här igen efter en jobbig helg där vi har legat i magsjuka hela högen här. Usch, fy och blääää. Så jag har väl gått miste om jättemycket här i scrapträsket i helgen. Tråkigt, och jag orkar inte just nu läsa allt som ni har skrivit i helgen. Om jag missat nåt viktig kan ni väl tala om det. Tex, Annika, vad har du blivit som alla grattar dig för?Venezuela: Jättefin LO om din pappaHoppas ni är friska nu, magsjuka är ju värst! Jag har fått den stora äran att bli inspirationsdesigner på swescrapbook.blogg.se/index.html 
    grattis!!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket