• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

Jaha, då är jag här igen efter en jobbig helg där vi har legat i magsjuka hela högen här. Usch, fy och blääää. Så jag har väl gått miste om jättemycket här i scrapträsket i helgen. Tråkigt, och jag orkar inte just nu läsa allt som ni har skrivit i helgen. Om jag missat nåt viktig kan ni väl tala om det.

Tex, Annika, vad har du blivit som alla grattar dig för?

Venezuela: Jättefin LO om din pappa

• Fnyz
    venezuela skrev 2007-02-26 19:24:08 följande:
    På torsdag är det 2 år sedan min pappa hastigt avled och på scrapträffen i helgen gjorde jag en LO med honom. Jag har länge haft ett brunt favoritpapper liggandes och det är baksidan till ett fancy pants papper. Nu tyckte jag det var läge att sätta saxen i det och låta pappa få ha det...
    den är helt underbar! så härlig i färgerna och helt rätt att ge honom det pappret!
  • annika5064
    kikkan skrev 2007-02-26 21:08:26 följande:
    Jaha, då är jag här igen efter en jobbig helg där vi har legat i magsjuka hela högen här. Usch, fy och blääää. Så jag har väl gått miste om jättemycket här i scrapträsket i helgen. Tråkigt, och jag orkar inte just nu läsa allt som ni har skrivit i helgen. Om jag missat nåt viktig kan ni väl tala om det. Tex, Annika, vad har du blivit som alla grattar dig för?Venezuela: Jättefin LO om din pappa
    Hoppas ni är friska nu, magsjuka är ju värst!

Jag har fått den stora äran att bli inspirationsdesigner på http://swescrapbook.blogg.se/index.html Skrattande
  • Cia o krabaten

Vad glad man blir när folk som inte scrappar gillar det man gör!

Jag har en granne som var kattvakt i julas och då fick hon ett hemgjort kort tillsammans med en flaska champagne till nyår som tack.
    Idag kom hon och undrade om jag kunde hjälpa henne med hennes bröllopsinbjudningar!
    Så vi har suttit en timme och gjort tre olika förslag och hon var jättenöjd.
    Kul att ha ngt annat att tänka på lite.

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Fnyz

tänkte bara visa vad det står på www.alltomscrap.se

Scrabookingmästare 2007

Ni har väl inte missat den stora tävlingen som tidningen Scrapbooking-mm anordnat?

Igår var det meningen att de lyckliga vinnarna skulle meddelas men Scrapbooking-mm har fått in så många bidrag att jurryn inte kommer att kunna fatta sitt beslut förrän i slutet av mars.
    "Det är viktigare att alla får en rättvis bedömning än att vi hinner färdigt i tid" säger Eva Engvall, chefsredaktör på Scrapbooking-mm.

Så du som skickat in dina bidrag och nu går i spänd förväntan - Ha tålamod lite till, än är inte hoppet ute!

• Mizty
    ÅHHH, GRATTIS ANNIKA!!! GUD VAD ROLIGT

Å GRATTIS TILL KANSKESNART, SKUMPIS & CLAUDIA!!!

Har inte kunnat komma in på FL på hela dagen Man känner ju sig helt handikappad.....
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Örnen76
    Cia o krabaten skrev 2007-02-26 21:25:59 följande:
    Vad glad man blir när folk som inte scrappar gillar det man gör!Jag har en granne som var kattvakt i julas och då fick hon ett hemgjort kort tillsammans med en flaska champagne till nyår som tack.Idag kom hon och undrade om jag kunde hjälpa henne med hennes bröllopsinbjudningar!Så vi har suttit en timme och gjort tre olika förslag och hon var jättenöjd.Kul att ha ngt annat att tänka på lite. Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
    Vad roligt!!!
  • Mizty

Venezuela - Den var verkligen jättefin din LO om din pappa!!!!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket