• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79
    venezuela skrev 2007-02-26 22:34:16 följande:
    Ah, då måste man vänta en månad till på att få se era alster - nyfiken NU!Tack för alla söta ord om min Lo till pappa!Är det någon som använt 'scrapbook shimmer' från making Memories? Min Dt mamma skickade med mig en frp idag och undrade om jag kunde göra ngt med det. Känns som man bör hälla det på ngt klistrigt...
    Är det typ småburkar med väldigt glittrigt "strössel" eller vad man ska säga? Jag har använt det isf på några av mina LO:s -speciellt i rubriken eller på chipboard. Jag brukar limma det som ska glammas, hälla på en stor hög med glitter, välta av överflödet och hälla tillbaka i burken igen! Det är otroligt drygt, vill jag lova!!
    (På papp&scrap har hon jättebra pris på de paketen...89:- för alla 6)
  • Venezuela

Claudia: Stämmer precis det - är en frp med sex små flaskor med färgat strösocker Kollade in nån amerikansk sida och där stod det att man skulle använda den med några dubbelhäftande klistermärken, men då ska jag prova att dekorera chipboardbokstäver istället. Frågan är vad som skiljer dom från stickles - känns ju smidigare att ha klistret med från början (stickles)

• claudia79
    venezuela skrev 2007-02-26 23:08:16 följande:
    Claudia: Stämmer precis det - är en frp med sex små flaskor med färgat strösocker Kollade in nån amerikansk sida och där stod det att man skulle använda den med några dubbelhäftande klistermärken, men då ska jag prova att dekorera chipboardbokstäver istället. Frågan är vad som skiljer dom från stickles - känns ju smidigare att ha klistret med från början (stickles)
    Åh...alltså jag tycker ju stickles inte är lika bra som de här...Men det kan ju bero på att jag använde stickles när jag var ny scrappare, och inte kunde "tekniken" med dem lika bra då! Men de här blir så blingiga som det bara kan bli
  • Johanna 79

Nu ska jag åka iväg och kolla in bokrean! Hoppas jag hittar lite bra till min sago tokiga 4-åring

• kanskesnart
    Johanna 79 skrev 2007-02-26 23:27:39 följande:
    Nu ska jag åka iväg och kolla in bokrean! Hoppas jag hittar lite bra till min sago tokiga 4-åring
    NU???Förvånad
  • malin ulrika

En fråga:
    hur använder ni "torr chalk" alltså inte såna där stämpeldynor utan sånt som ser mer ut som ögonskugga? Har köpt flera, men de "tar" liksom inte! Det "blir" inget på pappret! Ska man ha på nått på pappret först eller, för att det ska "ta"?

By the way, passa på att bloggrösta på utmaningen!
    http://www.familjeliv.se/hem/malin_ulrika/blogg.php
    Ni kan se bidragen här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m17833982.html

• Venezuela

Claudia: Efter att ha sett din chokladrubrik så ser jag skillnaden - ser jättehärligt ut. Blir till att blinga i morgon kväll!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket