• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    MiaB72 skrev 2007-01-27 13:28:48 följande:
    Matriark: Mindre kul men det är ju tur som sagt att du inte använt det mer!!Jag längtar tills på lördag när jag ska på scrapträff i Borås!! 30 pers anmälda!! Så jag och kompisen åker dit och har bokat rum så vi inte bheöver köra hem mitt i natten för det är ju klart att vi aldrig kommer att lämna lokalen innan vi blir utslängda Igår fick jag klart min LO till swe-bloggen, har mailat iväg den nu
    min mamma ska nog på den träffen
  • Fnyz

Matriark: sånna vet jag en kompis använder på LO:s, ska säga åt hjenne att kolla med min PH-penna och är det syra i så ska vi baskemig gå ner på panduro å skrika lite

linalotta: jag vet inte såå mycket om hänglarna just pga att de inte säljs på massa olika ställen utan det är inkywings, mässor, månadspaket eller svindyrt på tradera som gäller om jag förstått saken rätt men nån mer inssatt i hänglar kanske kan svara

• Matriark
    Fnyz skrev 2007-01-27 14:18:08 följande:
    Matriark: sånna vet jag en kompis använder på LO:s, ska säga åt hjenne att kolla med min PH-penna och är det syra i så ska vi baskemig gå ner på panduro å skrika
    Det var ett ark med baby-motiv som hade syra i sig. Testade på ett annat ark med blommor, det var syrafritt. Jag hade bara förpackningen till den med blommor kvar, så jag vet inte om det stod syrafritt eller inte, men jag hade förutsatt att alla dekorark i serien skulle vara det.
  • Melle85

Nu har jag gjort mitt livs första LO Kom gärna med ris och ros och kanske några idéer på hur man kunnat göra istället?

• Fnyz
    Melle85 skrev 2007-01-27 14:58:14 följande:
    Nu har jag gjort mitt livs första LO Kom gärna med ris och ros och kanske några idéer på hur man kunnat göra istället?  
    ååå va fin!!! syns definitivt inte att du är nybörjare!! så fin!  å jag älskar det där pappret
  • Fnyz
    Matriark skrev 2007-01-27 14:37:27 följande:
    Så här såg det ut.
    okej, det är blommor och hjärtan hon har tror jag. kan ju kolla iaf.
  • linalotta

Fnyz: åh tusan...så det är på det viset. Då var det därför det var så svårletat då jag försökte hitta på nätet. Får kolla igen då. Tack för snabbt svar iallafall!! :)

• Pyret78

claudia79 o Fnyz: Jaa jag vill oxå på syfestivalen Skulle ju vara skitroligt att träffa någr irl

• Blue Vapor
    Melle85 - jättefint ju!!!

Matriark och Fnyz - jag hör till den växande skaran som är ganska övertygade om att hela "syrafritt-grejen" är en stor bluff.....

Mamma har gamla, gamla pappersalbum med foton inklistrade i som jag tror mormor eller gammelmormor gjort - och inte fasen har de fotona blivit förstörda. Albumpappret har gulnat, ja, men fotona är det inget fel på. En kompis gjorde klippåklistra-album då hon var liten - säg 20 år sedan - och hon skrattade gott då hon tog fram och kikade på dem härom månaden - inget såg förstört ut, inte ens pappret.

Jag hörde en av tjejerna på Papprika prata lite internt med en annan butiksägare på scrapmässan som var här i Sthlm i våras, och hon muttrade över att förpackningar med brads och sånt från MM hade rostat.... "man undrar ju hur syrafritt det är då" var vad hon sa.Oskyldig

Matriark förresten - jag har en OUPPACKAD sån PHpenna här Köpte i nån scrapbutik i Göteborg på en pysselträff för.... 3 år sedan?? Hur ska man använda den?

Jag vill också på syfestivalen och träffas! När är den? Jag hoppas vi är hemma då bara....
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket