• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Asrta1
    theosen skrev 2007-01-26 21:29:22 följande:
    finns det ingenstans att köpa tidskrift samlare för scrap papper? Har letat lite överallt, hittar inget. Allt e ju bara för a4...
    Dom är ju iof inte som dom som Jo79 rekomenderade men jag använder mig av mapparna på Panduro.
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • claudia79

Jo79: Ja trodde också det först, men det är under retailer man skapar ett konto

• Amelié77

Funderar på att beställa scrapgrejer från USA igen. Har tidigare beställt från Lifetimemoments och där finns ju massor med papper. Men finns det någon annan amerikansk butik som ni kan rekommendera?

Vecka 32+6 - BF 17 mars 2007
  • Cheri

oooooh nu har jag bara en kvar!

Måste fortsätta.. bbl...

• Jo79
    Cheri skrev 2007-01-26 22:19:59 följande:
    oooooh nu har jag bara en kvar!Måste fortsätta.. bbl...
    Varför så bråttom...? Det är ju fem 5!! dagar kvar!
    Mamma till KaramEllen
  • Blue Vapor

Oj vad mycket fint ni gör! Emmixen - snyggt jobbat! Vad har du för vit penna - den verkar betydligt bättre än de FYRA olika jag hunnit köpa på mig

Har städat arbetsrummet här ikväll, nu ska jag börja klippa lite i fotona.......
    Ja, jag behöver tips om en BRA VIT PENNA! Den ska ha bra flöde, smal spets och även fästa på foton! Någon som har ett tips??

• Marajjah

Jag gillar souffle-pennan som jag köpt på Panduro.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Emmixen
    Blue Vapor skrev 2007-01-26 22:28:45 följande:
    Oj vad mycket fint ni gör! Emmixen - snyggt jobbat! Vad har du för vit penna - den verkar betydligt bättre än de FYRA olika jag hunnit köpa på mig Har städat arbetsrummet här ikväll, nu ska jag börja klippa lite i fotona.......Ja, jag behöver tips om en BRA VIT PENNA! Den ska ha bra flöde, smal spets och även fästa på foton! Någon som har ett tips?? Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Det är en vanlig silvrig gelpenna som jag köpt i ett mångpack när dom, glitterpennorna och metallicpennorna var poppis...
  • Amelié77

Jag gillar inte soufflé pennorna för journaling. Tycker det blir för tjockt. Men att doodla passar dom bra till. Tycker inte ni att det blir tjockt att skriva med dem?

Vecka 32+6 - BF 17 mars 2007
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket