• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Meli

Nej, nu ska jag ta och gå till sängs, med tidninge, har inte hunnit läsa den än, och sambon jobbar natt

• claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-27 21:44:06 följande:
    Tycker också det är svårt att hitta, jag vimsar mest omkring och ibland hittar jag något kul! Men challenges har de på creating garden. Sen finns det forum också, men dit har jag inte stuckit in min nyfikna nos än
    Ah vilken tur! Jag får alltid för mig att det är att jag är kass på engelska
    Cia o krabaten skrev 2007-01-27 21:40:02 följande:
    Claudia: Visst verkar det vara värt resan!Ska vi boka in en träff på en gång?Cama: Haha, jag håller med dig!Städat, kan inte scrappa då
    Ja det skulle jag gärna vilja! Men jag vet inte exakt än vilken dag jag ska åka...jag börjar ju jobba FörvånadFlört på torsdagen, så då kommer jag säkert att behöva åka alla tre dagarna och muntra upp mig Men ni som ska långväga kan väl säga istället, kanske jag kan anpassa mig
  • claudia79
    Meli skrev 2007-01-27 21:50:25 följande:
    Nej, nu ska jag ta och gå till sängs, med tidninge, har inte hunnit läsa den än, och sambon jobbar natt
    Sleep tight!!
  • Cia o krabaten

Nu har jag lagt upp en ny LO.
    Är för ovanlighetens skull JAG på fotona!!!

Är det någon som kan hitta några likheter mellan mig och dottern?
    Hojta till då för jag ser dem inte

Claudia: Mig kvittar det nog vilken dag.

• claudia79

Cia:  Vilken fiin lO!! Jag gillade särskilt de böljande formerna på papprena och fotona var underbara! nä...är du säker på att du är mamman Men vilken vacker mun din flicka har! Arv från mamma kanske?

• Cia o krabaten

Claudia: tack! Köpte en ny "skalpell" igår som jag var tvungen att prova. Kort kniv och roterar i 360° så det var som gjort för att skära vågor!
    Och nej, munnen är direkt pappas

Vilken tur man har som har en syster som scrappar och därmed tar de fina fotona på en själv som man aldrig kan ta annars!
    Hett tips till alla

• Camasunary

Här är det minsann ingen som fotar mig!! Jag får fixa det själv; antingen fota på armslängdsavstånd= jag ser ut som en häst eller med självutlösaren= rätt stela, "uppställda" foton 

• Fnyz

claudia: jag å pylle åkte förra gå¨ngen å eftersom vi ahr 30 mil så åkte vi med en bussresa härifrån å då gick den bara på lördagen så det kanske bli lika den här gången! ska snacka ihop mig med pylle å pyret å se om vi ska ta en tripp

• claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-27 22:15:45 följande:
    Här är det minsann ingen som fotar mig!! Jag får fixa det själv; antingen fota på armslängdsavstånd= jag ser ut som en häst eller med självutlösaren= rätt stela, "uppställda" foton 
    Häst tror jag knappast.. Men fösöker jag ta med självutlösaren så blir bilderna kanonmörka av nån konstig anledning..
    Fnyz skrev 2007-01-27 22:18:16 följande:
    claudia: jag å pylle åkte förra gå¨ngen å eftersom vi ahr 30 mil så åkte vi med en bussresa härifrån å då gick den bara på lördagen så det kanske bli lika den här gången! ska snacka ihop mig med pylle å pyret å se om vi ska ta en tripp
    Kul! Gör så och återkom me info! Jag ska kolla om jag ska ta med mig några IRL-scrapvänner
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket