• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-01-27 20:54:20 följande:
    Oj vad avancerat med Quilling!vad jag fattar det så är det tunna pappersremsor som man virar ihop till fina mönster!Typ istället för ståltråd.Som om det inte tar nog med tid att göra en sida Superläckert, men inget för mig pga tidsbristen.Tänk vad skoj med en träff på symässan!Jag såg en lista där det var betydligt fler scrapaffärer med. Ska se om jag hittar den...
    JA! Leta!!
    Fnyz skrev 2007-01-27 20:49:17 följande:
    ojojoj här kom det två utmaningar. men jag måste fråga för jag fattade inte vad quilling var riktigt tror jag Claudia: spännande LÖO det var verkligen något att bita i jaggör nog båda sakerna då fast de kanske tar ett par dagar iaf
    Waiting to see
  • Matriark
    Fnyz skrev 2007-01-27 20:49:17 följande:
    ojojoj här kom det två utmaningar. men jag måste fråga för jag fattade inte vad quilling var riktigt tror jag
    Som Cia skriver klipper man tunna pappersremsor och virar dom runt något för att bilda ett mönster.

Det var det ofnyzigaste jag kunde komma på nämligen, för det är tidskrävande En hel LO är nog inte att rekommendera, men kanske ett monogram eller dekoration.
  • Cia o krabaten

Här är listan på de som ska ställa ut på mässan.
    syfestivalen.se

# 2 stenar B:37
    # Ateljé Lektyg & Hantverk C:33
    # Betrakhta D:31
    # Janome Symaskiner B:17
    # Kortmakaren D:26
    # Lienes design B:22; B:24
    # Magnolia Motivstämplar & Pappershandel D:39
    # Minelle D:33
    # Papperalla D:37
    # PysselPassion B:35
    # Scrapbooking mm B:33
    # ScrapRoom B:29
    # Skapa Hobby D:30
    # Tyger & Ting E:05

• claudia79

Cia: Haha ja om man tittar på din lista känns det ju som liiiite större mening att åka dit än om man tittade på min

• Camasunary

Matriark: En hel LO är absolut att rekommendera... annars blir det ingen fnyzig utmaning,, tror jag

Var inne på twopeas och checkade läget... de har haft en messy desk challenge!! Hur kunde jag missa detta?? Jag hade vunnit med hästlängder!! Den som vann hade ju LÖJLIGT LITE bråte på sitt bord... 1 1/2 veckas hårt scrappande utan undanplockning hade jag kunnat konkurrera med!! Nu har jag, tyvärr, städat bordet i över 1 timme idag, så JUST NU är bordet mycket välstädat... men om jag känner mig rätt, så har jag kommit upp i samma höga nivå redan på onsdag

• Cia o krabaten

Claudia: Visst verkar det vara värt resan!
    Ska vi boka in en träff på en gång?

Cama: Haha, jag håller med dig!
    Städat, kan inte scrappa då

• claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-27 21:33:07 följande:
    Matriark: En hel LO är absolut att rekommendera... annars blir det ingen fnyzig utmaning,, tror jag Var inne på twopeas och checkade läget... de har haft en messy desk challenge!! Hur kunde jag missa detta?? Jag hade vunnit med hästlängder!! Den som vann hade ju LÖJLIGT LITE bråte på sitt bord... 1 1/2 veckas hårt scrappande utan undanplockning hade jag kunnat konkurrera med!! Nu har jag, tyvärr, städat bordet i över 1 timme idag, så JUST NU är bordet mycket välstädat... men om jag känner mig rätt, så har jag kommit upp i samma höga nivå redan på onsdag
    Haha you're the best!! Vart kikar man efter challenges och tävlingar på  Twopeas?? Tycker det är svårt att få nån kläm och hitta ibland..Fundersam
  • Camasunary

Tycker också det är svårt att hitta, jag vimsar mest omkring och ibland hittar jag något kul! Men challenges har de på creating garden. Sen finns det forum också, men dit har jag inte stuckit in min nyfikna nos än

• Örnen76

Scrappat ett Alla Hjärtans Dagskort:
    Hjärta i irisvikning.JPG

• Meli

NyfikenÖrn

Vilket fint kort, se om jag hinner med några

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket