• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah

Cama
    Vi får bara själva och sätta oss och tjöta hos BV kanske...

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • roha

Jaha....då tränger väl jag in mig här då.... efter lite påtryckningar från Mellii..

Så här e jag! Nybörjare o nyfiken!

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • Cia o krabaten

Välkommen roha.

BV Jag ska till syfestivalen!
    Fyller dessutom år då så då måste man väl få shoppa lite extra?

• Melle85

Hejsan Lägger in min fråga igen; Är det någon här som beställt från amerikanska sajter? Vilken/vilka är bäst, billigast, har mest att välja på och är enklast att beställa från? Hur funkar det med frakten?

• Anna D

Jag har beställt från www.KTCrafts.com några gånger och har varit jättenöjd varje gång. En gång fattades en grej, och jag mailade henne och den kom bara några dagar senare.
    Jag har betalat med mitt VISA-kort alla gånger och det har funkat jättebra. Jag har aldrig fastnat i tullen, hon kryssar för "gift" dvs gåva på lappen.

Jag brukar beställar för minst 500 kr när jag beställer från utlandet, jag tycker att det ska löna sig med portot och så...

• Blue Vapor

roha - välkommen hit!

Melle85 - kolla in www.lifetimemoments.com (och kommer du på en gräslig brudfotosida nu så skriv lifetimememories istället - skriver OFTA fel )
    De har supermycket, snabb service och frakten är efter vikt. Du kan skriva i meddelanderaden på ordern att du vill bli kontaktad om hur hög fraktkostnaden blir innan det dras från ditt konto, så slipper man bli överraskad   Tänk på att du alltid riskerar att ditt paket fastnar i svenska tullen - det händer inte särskilt ofta tycker jag, men OM det gör det så kan det vara bra att veta att du då måste betala svensk moms på köpesumman (ej frakten) samt någon expeditionsavgift. Det blir dock sällan dyrare än här hemma ändå, och om man ser till att köpa sånt som ändå inte FINNS här hemma så är det ju helt klart värt det! Lycka till!

• Fnyz

Claudia: Jag ska på syfestivalen tror jag var där senast men då var det ingen mer än jag å Pylle som var där på lördagen så vi fick inte träffa nån

• claudia79
    roha skrev 2007-01-27 08:56:54 följande:
    Jaha....då tränger väl jag in mig här då.... efter lite påtryckningar från Mellii.. Så här e jag! Nybörjare o nyfiken!Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
    Välkommen hit
    Blue Vapor skrev 2007-01-27 00:58:13 följande:
    Claudia - det blir ännu en om BB..... kanske lite trist??  Äh, men nu BLIR det så i alla fall! Bara ett gäng bilder på bebben när vi bodde på hotellBB och så lite kort journaling om vad som hände där....eller om bristen på action egentligen Sen nästa LO, så åker vi heeeem, och sen är vi hemma och SEN blir det lite roligare *asg* Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Äh håller med Camasunary! Det är ju toppen att du scrappar det "du ska" sas...Jag har iaf gjort bådas förlossningar, men inga månads-LO:s....Hmm nåt projekt nån ggn
    Fnyz skrev 2007-01-27 10:22:55 följande:
    Claudia: Jag ska på syfestivalen tror jag var där senast men då var det ingen mer än jag å Pylle som var där på lördagen så vi fick inte träffa nån
    AHa! Men då skulle det vara roligt om vi kunde tajma denna ggn ju

Åh jag är så sugen att beställa från Lifetime..men jag vågar inte..Känns trist om det blir skyhöga avgifter? Vad är det dyraste ni betalat i såna tråkiga avgifter, ni som fastnat i tull? Och hur mycket hade ni shoppat loss för då?

Marajjah: Förvånad Hjälp! När sover du?! Har inte du en kotte som är mindre än min dessutom, som håller dig vaken hela dan sen?
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket