• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Pyret78

Passar på att skriva lite innan kudden ropar för högt på mig

MIS: Läcker dörrskylt! Hoppas att elektrikern läste oxå. Vissa "gubbar" (sotare, elektriker m.fl.) har ju en tendens att knacka först o läsa sen.

2xA: Jag håller nog med minimalla om att kortet var lite litet. Det försvann från Lo:n o pappren tog över handen. Men annars gillade jag upplägget.

• Blue Vapor

Emmixen - JASSÅ? Ha, det såg inte jag *kisar*
    Marajjah - okej! Den ska jag kolla, TACK!

2xA - jag har fyra olika, men ingen sån än Jag har en annan skum vit penna, som har jättemjuk spets, och den blir alldeles för bred att skriva med..... och nu hade den visst torkat?! De andra tre är antingen för bleka eller så flödar de urdåligt!

• Pyret78

Förresten: Jag har en vanlig Sakura gel-roller o den tycker jag funka bra att skriva med Ska dock köpa en soufflé oxå, just med tanke på doodling, både på o utanför korten

• SandraK

Jo79: Jag skrev en insändare och vad jag ville ha, så fattade jag att man skulle göra. Första gången skrev jag bara insändare...

Tror jag borde köpa en trisslott eller något snart, har häft sån tur i utlottningar på sistone! Jag vann en utlottning på Svensk scrapbookings CC, sedan på en insändare i förra numret och så nu i denna med!

• Fnyz
    2xA skrev 2007-01-26 20:55:38 följande:
    Har gjort en sida till bröllopsalbumet, men jag blev inte alls nöjd med den Vet inte vad som är fel, den känns bara inte så som jag hade trott att den skulle bli... Vecka 32+6 - BF 17 mars 2007
    på din lo är det samma papper som på min senaste och vi hade gjort lika med det passade bra så kanske jag gillade din LO även fast du inte var helt nöjd så tyckte jag den var jättefin, å snygg rubrik på vellumet
  • Blue Vapor

2xA - ja jag gillade också din LO mycket!! Men håller med de andra som gärna sett ett större foto! Jag tror det är det som "felar". Annars är det underbara färger och supersnygg rubrik!

• Marajjah

BV
    Vet du inte svaret på min fråga? Verkar inte som om det är ngn annan än vi vakna så här dags, eller?
    Vad pysslar du med? Jag väntar på att akrylfärg ska torka å sen ska jag lägga på lite glitter stick.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • claudia79
    Marajjah skrev 2007-01-27 00:24:52 följande:
    BVVet du inte svaret på min fråga? Verkar inte som om det är ngn annan än vi vakna så här dags, eller?Vad pysslar du med? Jag väntar på att akrylfärg ska torka å sen ska jag lägga på lite glitter stick. Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    blandar mig in i leken..

Jag fäste med lim i kanterna, men det kan ju vara kinkigt om det råkar vara ett dåligt lim som syns sen..Annika fäster med limpenna, brads och nåt mer som jag inte mindes

Har legat och läst tidningen nu ikväll, men snacka om att man får prestationsångestFörvånadMen man får vända det till nåt positivt istället och hämta inspiration.. Grr! Så fick jag rethosta precis när jag skulle somna, så jag var tvungen att gå upp..
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket