• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

flickap jag gjorde exakt likadant ju.
    hmm skumt

• Jo79

Å vilka fina Lo:sar ni gjort!! Ros till alla!!

Jag har en ny i min blogg, första Lo:n på evigheters evigheter. Det går verkligen upp och ner med min scraplust, ofta tänker jag att jag ska scrappa, men så bara fastnar det och blir inget av det. Men idag... Tjohoooo!!

• Örnen76
    Jo79 skrev 2007-04-13 22:15:58 följande:
    Å vilka fina Lo:sar ni gjort!! Ros till alla!! Jag har en ny i min blogg, första Lo:n på evigheters evigheter. Det går verkligen upp och ner med min scraplust, ofta tänker jag att jag ska scrappa, men så bara fastnar det och blir inget av det. Men idag... Tjohoooo!!
    Fin LO och grattis i efterskott
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Mizty

Åh vad många fina nya LO´s det är upplagt idag! Bara mängder av  till alla!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Tjej 83

OT totalt 8636 svar, och sidor 863 i denna tråd, ja de va ju nästan lika? haha
    har man inget o gö o är trött så kommer sånt här ointressant info upp haha

gonatt..

• Blue Vapor

Tänkte bara berätta -för det var ju någon/några som ville veta - vilken fotoskrivare jag köpte!

Hade tänkt köpa Canonen - minns inte alla siffror nu Generad, men väl i butiken så blev det en HP Photosmart D7360 - och jag är JÄTTENÖJD so far!! Fick lite panik väl hemma, men ångesten gick över och jag installerade den bara häromkvällen. JÄTTEFINA utskrifter, och t o m svartvitt blir jättejättebra! Har hittills bara använt den via pc:n, men det går även att köra via pictbridge(direkt från kameran), eller genom att sätta i minneskort, eller via bluetooth. Superenkel att förstå sig på också - en suverän pekskärm att arbeta med då man kör direkt i själva skrivaren. 1795 riksdaler! Onoff.

Så, nu har jag berättat det!
    Gud vad jag är trött, jag som tänkte göra en LO som finns i huvudet...ska nog försöka ändå!

• SandraK

fnyz: Tack, gillade din också! Just nu tycker jag det är lite kul att scrappa efter skisser och lite extra kul när det är tävlingar! Är det någon som har koll på fler affärer med skisstävlingar?

• malin ulrika

Hej alla,
    nu har jag lagt upp mina nya alster! 12 stycken, hela första sidan i galleriet är nytt...

Och så måste jag få visa upp min anteckningsbok som jag förskönade, jag har en bok med alla mina "listor" i, istället för att ha lösa lappar med listor, ja jag är "listoman..." Och då kan man dessutom återanvända vissa listor, typ "vad packa för semester" eller "förbereda för födelsedag" etc...  Inga jätteåthävor på den precis, men den blev i alla fall snyggare än den var innan...
    Älskar de nya "Bling blossoms" från bazzills... Här satte jag glitter glue i mitten på den.

list_bok.jpg

Annars är det fullt upp här med att leta dagis... Inte så kul. En dagis plats kan kosta 35 dollar per unge och dag. Det blir rent astronomiska summor... Trodde i min dumhet att man fick tillbaka det mesta av staten men det får man inte, bara lite grand... De statligt subventionerade dagisen är superfulla med gigantiska väntetider... Suck... Så nu blir det att leva snålt, inga mera tusenkronors-inköp av scrapsaker här inte, på ett bra tag...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket