• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Loppan79

Cia - aha nu fattar jag Sjävla chipboarden trycker man ut från de ramarna, men jag valde att använda även ramarna vilket jag itne tror  är meningen . Jag har inte förpackningen kvar så jag kommer inte ihåg märket Fundersam.

• Matriark
    Loppan79 skrev 2007-01-28 12:35:54 följande:
    Cia - aha nu fattar jag Sjävla chipboarden trycker man ut från de ramarna, men jag valde att använda även ramarna vilket jag itne tror  är meningen . Jag har inte förpackningen kvar så jag kommer inte ihåg märket .
    inte meningen? Du har ju varit före med en av de nya trenderna ju
  • Loppan79

Matriark - ha, ha ja så kanske det är

• Cia o krabaten

Loppan: Jag undrar bara för de chipboard jag har av olika märken är ramarna så stora... Som en stor fyrkant med bokstaven i. Det är ju vanligt att man använder, men dessa små tunna har jag inte sett innan! Tycker det blev läckert!

Sol: Jag var i höstas och då var det ungefär så många utställare och vissa hade ju mer med sig än andra, men det fanns helt klart allt att köpa om man slog ihop butikerna.
    Inte så mycket billigar, fanns en del mässpriser, men ytterst lite. Men bara att gå runt där och välja och vraka bland alla cs och alla papper och ta på dem och inte titta på skärmen för att beställa!

• Loppan79

Cia - jag tror att det vara stora fyrkantiga ramar utanpå. Varje chipboard var i tre delar!

• claudia79
    Cheri skrev 2007-01-28 11:13:57 följande:
    claudia79 skrev 2007-01-28 10:58:34 följande: Cheri skrev 2007-01-28 10:48:50 följande: Men äh sluta hörrni Vad gulliga ni är! Tack!Ni har väl inte missat att tävlingen är öppen för alla nordiska länder va? Nån placering räknar jag inte med men jag siktar på 25:e platsen.. nån lön för mödan iaf jo Eller hur .. minimerade chanserna ganska mycket

mmm verkligen
    annika5064 skrev 2007-01-28 12:19:23 följande:
    Cheri skrev 2007-01-27 23:49:55 följande: Har äntligen något nytt att visa upp Här är 2 nya layouter som inte dög att skickas iväg till tävlingen!   Jahajaja, så slog du undan fötterna på mig med...hur j-kla snygga är då dom du har skickat in om de där två inte dög???? Och inte visste jag att hela j-dra Norden ska vara med i tävlingen; har aldrig slagit mig ens...Fast jag visste ju redan att du är grym!!! Jag ska heja på dig!!!!Jag är helkass på att kommentera nya alster just nu, för jag är sååååå STRESSAD!!! Men ovanstående var jag bara tvungen att kommentera med en gång jag såg dem...
    Men, varför är du stressad? Har iofs saknat nya alster från dig...
    Loppan79 skrev 2007-01-28 12:35:54 följande:
    Cia - aha nu fattar jag Sjävla chipboarden trycker man ut från de ramarna, men jag valde att använda även ramarna vilket jag itne tror  är meningen . Jag har inte förpackningen kvar så jag kommer inte ihåg märket .
    Jättefina, Loppan!! ALltså LO:sarna.. Det var så fina mjuka färger och härliga detaljer på alla

Jag var inte helimpad över mässan, kan jag ju säga. Knappt några mässpriser alls, eller erbjudanden och det tycker jag var lite trist. Men visst, det är ju kul att shoppa live för omväxlings skull
  • kanskesnart
    Sol30 skrev 2007-01-28 12:31:31 följande:
    Jätte-jättefina lo:s alla lagt ut! Här är man borta nån dag och det tar halva förmiddagen att läsa igen! Och då kommer jag ju naturligtvis inte ihåg vad jag skulle kommentera....Men, den här syfestivalen i Sollentuna nån som varit på den förut? Har utställarna mycket med sig som man kan köpa och är det nå billigare än i vanliga fall? *VÄLDIGT sugen på att åka!*Cheri: Kanon att du bokat lokal! (vet att det är ett tag sen du skrev det....) Har vi bestämt nån tid?
    Sitter här & undrar precis samma sak. Funderar starkt på att åka, men har ingen lust att sitta & åka 30 mil om utbudet är pyttelitet (och stickning & virkning är inget som lockar mig direkt).Någon som varit där förut och vet?? 

Loppan79: Kanonfina LO:s!

Nähe, nu måsta jag slita mig härifrån, hinner knappt, varken scrappa eller vara här inne nånting, just nuFundersam Börjar få riktiga abstinenssymtom snart
  • kanskesnart

Oj, såg att några redan svarat, är för långsam på att skriva

• Cia o krabaten

kanskesnart: Var bor du då? Finns det inget närmare kanske?

• Loppan79

Tack för alla snälla kommentarer. Jag har ju inte lagt ut nya lo:s på hur länge som hellst så det känns skönt med lite positiv feedback.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket