• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

ska fota mina ja gjort. o lägga in.. kanske imorn då
    fina alla har gjort skummat igenom tråden

• Fnyz

kanskesnart: jag vet jhur de är vi ahr ju åxå 30 mil till mässan och eftersom det är helt nytt med scrapbooking på syfestivalen så är set ju inte överdrivet många utställare och inte speciella mässpriser men vi tyckte det var himelriket iaf eftersom allt var LIVE

Har inte varit in här på hela dagn å inte mycket igår heller så jag har missat massor!

nyfikenörn: jättefin!!!

Loppan: suuupersnygga!!!!

Venezuela tror jag det var Fundersam iaf så tyckte jag rubriken var sååå snygg!!! jättefin LO!! spännande å se slutresultatet om det blir någon skillnad!

• Minimalla

Nyfikenörn: jättesnygg LO! Och vilket bra rubrikförslag du gav (ÖFning), måste jag memorera .

MiaB72: Jag har också akrylfärgerna från CO, men jag tycker de luktar så fruktansvärt, så jag drar mig för att använda dem. Ska bli kul att se vad du gör med dem, jag har inte vågat mig på att blanda några egna nyanser än, utan har använt dem som de är - alla färger är ju inte jättesnygga direkt. Men svart är ju svart och vitt är vitt etc .

Venezuela: Tycker LOn var superfin, så stilren och snygg. Reportern lär ju bli grymt imponerad och kanske trilla ner i träsket hon med

Bark: Jättefin tycker jag

• Venezuela

Hej igen! Tack för era synpunkter. Jag prövade att montera bokstäverna förut och då satte jag första bokstaven på kuddar. Blev inte helt nöjd så då använde jag min QK die som gör ungefär som doolingsmönster i pappret. Gjorde det bara på den första också. Ska låta den vila lite innan jag ger den domenFlört

• Venezuela

Gjorde ett enkelt alla  dags kort för att hålla fingrarna borta från min LO...

• Lilybee

NyfikenÖrn - Vilken fin LO Skrattande Och vilket fint papper med Baby boy. Var är det ifrån? Har fortfarande inte gjort någon nyföddLO på dottern... Hur ser den andra LO:n? Kan du beskriva...

• Sinova

Hej!
    Några (dumma) frågor från en nybörjare och då menar jag verkligen nybörjare....
    - Har köpt ett album som är sk postbund. I det sitter plastfickor med ett svart papper i varje ficka. Scrappar man direkt på detta papper eller är det tänkt att ha som mellanvägg mellan scrapsidorna liksom..?
    - Det här med cardstock, eller kartong, spelar det nån roll egentligen vilken färg det har, man täcker väl oftast hela ytan med andra papper eller?
    - När jag stoppar ner de sidor jag scrappat, alltså då jag scrappat på kartong som jag skurit i samma mått som det svarta papper som ligger i fickorna, så åker de upp ur plastfickan hela tiden när man bläddrar...Gör jag nåt fel eller brukar det va så?
    - När man pratar om dubbel LO, menas då bara att man placerar 2 LO mittemot varandra i albumet liksom, på ett dubbelupslag..?
    Jag vet att det finns massor av trådar om scrap och jag har sökt och läst en del men fattar ändå inte riktigt...Tacksam för hjälp!

• Pyret78

Inne o snabbläser
    har haft en forts.kurs tillsammans med Fnyz idag. Det gick som smort

Loppan: Superfina alla 3

Veenezuela: Håller med de andra om att rubriken (Och korten) var jättefin/a

Cia: Söt dotter Fanns nog vissa likheter

Cheri: O jag som postat mina Lo:s o allt till tidningen idag. Fick prestationsångest då jag såg vilka tävlingsbidrag som du "slängt". Skulle nog inte ha postat det där brevet O om hela norden får vara med Då kommer jag absolut INTE att ens komma på plats 25

Nyfikenörn: Söt Lo.

Bark: Inte roligt då det blir fel, men du löste det ju på ett bra sätt. Blommor är aldrig fel

• Örnen76
    Lilybee skrev 2007-01-28 20:23:59 följande:
    NyfikenÖrn - Vilken fin LO Och vilket fint papper med Baby boy. Var är det ifrån? Har fortfarande inte gjort någon nyföddLO på dottern... Hur ser den andra LO:n? Kan du beskriva...
    Kolla i mitt scrappizgalleri:
    http://www.scrappiz.se/Coppermine/thumbnails.php?album=lastupby&uid=3114
    *hoppas länken fungerar*

Tyvärr kommer jag inte ihåg varifrån pappret kommer. Ska kolla det. Påminn mig gärna
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket