• Kagura

Busringa

Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?

• Svar på tråden Busringa
  • anne h
    Kagura skrev 2007-01-31 13:17:34 följande:
    maddiz
    Tja, ingen har dött av att en vuxen ringer upp och stönar i luren heller, det är helt okej då?
    Det är knappast jämförbart med att ett barn ringer!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • maddiz

Kagura, vet att det är din tråd, men jag har väl rätt att fortfarande ha min åsikt.
    Det är inte ok att tjuvringa och inte att flåsa heller.
    Men det är inget man kan jämföra med varandra.
    Jag tänker på tjuvringningen du hade problem med hemma och som du startade tråd om.

• caramel meringue

Kagura

"De är dåliga föräldrar, om de vet vad deras barn gör, och inte gör något åt det."

Nope

• Kagura

maddiz

Ja, det var väldigt fel gjort, det var inte roligt, det var ingen humor.

• maddiz

Kagura - nä du tyckte inte det. Men jag hade nog bara skojjat tillbaks, men sån är jag.

• Kagura

maddiz

Du hade tyckt det var roligt att bli uppringd flera gånger i timmen, i flera timmar? Det är vad du gillar helt enkelt?

• maddiz

Kagura - missförstog du mig nånstans?
    Nä jag hade nog kastat ut telefon, men det har jag nog svarat dej 100 gånger nu, så jag säger igen :
    jag hade kastat ut telefon.

• Piggyplutt

Kagura: Du kan verkligen inte släppa det där eller?...Du talar om barn som busringer, men helt plötsligt befinner du dej på området vuxna som ringer och flåsar i luren. Det är väl ändå ganska OT? Eller? Om en vuxen människa ringer och flåsar i luren så är det trakasserier, om ett barn ringer så är det ett helt vanligt bus (jag kan kanppast tänka mej att ett barn ringer och flåsar i luren). Och som sagt, du har ju själv gjort det, busringt alltså...Och det du utsattes för (att de ringer till dej flera gånger i timmen i flera timmar)kan också klassas som trakasseier, varför gör du inte något åt det? Polisanmäler t.e.x Men låt de stackars barnen vara som gör det någon enstaka gång.

• Kagura

Piggyplutt

Nej, det är inte vanligt bus att ringa någon flera gånger i timmen, i flera timmar.

• Piggyplutt

Kagura: nej, det är ju det jag säger. man varför gör du inte något åt det istället för att sitta här & gnälla, och bli irriterad på alla som säger emot dej? Har du inget roligare för dej? Jag tror nog att det här tar mer tid för dej än att skita i att svara när ungen ringer? Jag menar, hade inte du viktigare saker för dej?

• Vargtass

Kagura: Varför la du inte bara av luren?

• Dieselmom

Kagura: Kan du se vilket nummer ungarna ringer ifrån?

• sixie

ring ring bara du slog en signal=) sånt bus strecka har nog alla gjort,men som du skriver ts att dom ringer flera gånger i timman får la du göra nåt åt de då.säg nästa gång att du anmält det så slutar dom nog ska du se.

• LykkeLee

äsch.. inte är det väl så farligt.. det beror väl på vad dom säger när dom ringer.. nog finns det väl värre saker att oja sig över än det ??Flört

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • appapp2

Ett bra tips är att om nån ringer, ta en visselpipa och blås. den på andra sidan ringer inte på ett tag... gör sjukt ont i örat.
    har du ingen kan det funka med en vanlig vissling.

Svar på tråden Busringa