Busringa
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
men herregud, jag var 10 år sysslar inte med sånt idag!
måste då få återkomma till telefonförsäljarna, för att inte tala om dörrknackare.
malachis mamma! Hahha... Känner igen det! Hade liknande saker för oss. Ja det var verkligen hysteriskt kul!!!
Kagura: Jodå, idag har man väl tankar på att man kunde ha ringt någon som inte uppskattat det hela. Idag! Men är man barn så tänker man inte så. Livet leker och det finns inga tankar åt att det finns bekymmer i världen eller att folk inte uppskattar ens humor. Men att busringa är väl ett ganska harmlöst bus. Barn är busungar! Det finns betydligt värre saker som händer runt om än busring. Sträcker det sig bara till det så ska vi nog vara ganska glada...
Vargtass
Det är just där föräldrarna kommer in. Om de får reda på det, så ska de säga till. De ska inte komma och uppmuntra det hela, eller skratta när de säger till.
Kagura: nej det kan jag hålla med om. vi måste vara bra föredömen för våra barn. Tyckte bara inte att det var sååå farligt.
har du aldrig busringt? inte en endaste liten gång?
Någonsin lyssnat på radioprogrannet "Hassan" som gick nån gång på 90-talet? De hade avancerade bus, och det var vixna människor.
Nej inte skratta medan man talar om för barnen vad som är rätt eller fel. Men visst kan man göra ett "igenkännande" leende när de lämnat rummet....
malachis mamma
Det enda stället vi busringde till, var en bordell.
Att ringa hem till privatpersoner, det anser jag är fel.
En bordell????? hur i friden fick ni tag på en bordell? det är ju ultimalt kul
Men de kan väl ha sorg eller känna sig kränkta på en bordell också? Men det tänker man ju inte på som barn.
Jag har också busringt! har haft så himla kul i mina dagar! och ibland så hade man högtalartelefon så kompisarna kunde höra..
Kagura hoppas inte du har barn, för du verkar inte förstå hur barn kan vara barn. De gör sånt de inte får oavsätt vad vi tycker om det!
Minns när jag själv var i den åldern. Oj vad kul vi hade...
Det är en övergående fas. barn gör så. förbjuder föräldrarna det görs det i smyg ändå.