Busringa
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
Kan vara mkt otrevligt. Min mamma fick för flera år sen flera samtal fr en tjej som snackade in långa haranger på tfnsvarare. Sa saker om min döda pappa t.ex.. Det var INTE kul.
bigmacoco
Det är tydligen jättebra att busringa, tycker många föräldrar.
Kagura: det är inte jättemånga föräldrar som tycker att det är jättebra, läs i svaren har jag sagt, du vill misstolka allt som skrivs.
bigmacoco: självklart är det typen av busringning INTE kul. men det kallar jag heller inte busringning utan ren och skär terror.
Haha. Jag blir bara full i skratt när jag läser den hät tråden. jag har roat mej med att läsa igenom hela, och hittills har jag inte hittat en enda förälder som inte skulle säga ifrån om de upptäckte att sitt barn busringde. men, de skulle däremot le lite grann och tänka tillbaka på sin egen barndom. (När barnen själva lämnat rummet)...jag förstår inte riktigt vart du vill komma TS. Okey, du tycker att busringningar är för jävligt, trots att du själv gjort det, men sen då? Tror du att barn slutar busringa bara för att du lägger upp en tråd här på Fl? Jag tycker inte ens att det är värt att störa sej på. Det är en annan sak om det blir som det var för Bigmacco, men hur ofta händer det?
Nej. Jag tycker du ska engagera dej i andra saker, t.e.x barn som svälter i u-länder, eller krigsoffer, eller rädda barnen, eller, eller, eller...inte busringningsoffer. Det gör faktiskt inte någon särskilt stor skada...
så det så
TS.....
Hur MÅNGA är det som uppmuntara sina barn att busringa???
Det skulle jag vilja veta ! ! ! !
Om Du nu TS har hemligt nr och väntar viktiga telefonsamtal kan Du ju skita i att svara......de flesta har ju nummerpresenatörer har du ingen så skaffa en så behöver du ju inte svara om du inte känner igen numret....
Så enkelt så enkelt
Kagura: ...*suck*.... Du läser nog inte svaren ordentligt eler så vill du bara hetsa upp dig...INGEN har sagt att de uppmuntrar sina barn att tjuvringa...De folk säger är att det finns värre saker här i världen!!!Vi har alla tjuvringt när vi var ynger (så även du) och vi berättade det knappast för våra föräldrar!!! Fick de reda på det fick man en tillsägning... Precis som idag! Visst kanske många föräldrar kan le igenkännande angående fenomenet men det visar man ju inte för barn!!!
Om jag fattar det rättså väntade du på ett samtal...och fick en busrigning medan du väntade...Självklart blev du irriterad det är i din fulla rätt men försök se det lite mer objektivt...Barn är BARN!! De frågar garanterat inte mamma och pappa om lov INNAN de busringer! Gjorde du det innan du busringde till bordellen (och tycker nog det är allvarligare att barn vet om telefon numret till en bordel än att de busringer iallmänhet) Och det är VÄRRE omde busringer till folks arbetsplatser än till privata hem! Och de är mindre störande och mindre förekommande än telefonförsäljare..
Bigmacoco: Tror det ni fick mota nog inte var en regelrätt busrigning utan handlade om något annat...Nått ni borde be polisen kolla på...
Jag skrev en tråd tidigare, då jag var irriterad. Där är det folk som uppmuntrar sina barn att ringa. De skulle heller inte säga till, om de kom på sina barn att ringa.
Slurpan
En busringnging? De ringde flera gånger i timmen i flera timmar.
aragon
Jaaaaa, vilken idé. Om jag inte kan numret till de jag väntar, eller om de har hemligt nummer. Nej, där föll den idén.