Busringa
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
EN busringning är en sak, men när de fortsätter och ringer, och ringer, och ringer i flera timmar, då är det en helt annan sak.
De finns väl ingen förälder som uppmuntrar sina barn att ringa. Däremot om de gör det så får man ta en diskussion med dem då. Vi vet ju som vuxna att det kanske inte uppskattas av alla att bli uppringd, sen finns det ju många som saknar humor... Att uppmuntra är en annan sak. Man kan säkert spärra hemtelefonen om de ringer från den, på något sätt. Men då går de väl hem till kompisen och ringer därifrån istället.
Oj, så påmind jag blir om allt skit man har haft för sig... Hihi. Vi hade högtalartelefon.. hahha. Skitskoj. Något av de grövsta var nog när vi ringde och sa att vi var från folktandvården och bokade tid till andra elever på skolan. Jättekul att boka samma tid och samma dag till en 5-6 stycken (helst ovänner eller liknande) på skolan. Eller att man ringde upp någon och sa direkt när de svarat "Vänta lite, det ringer på dörren" sen kopplade man bort personen och ringde upp en ny snabbt. När den svarade så kopplade man ihop alla och lyssnade på deras meningslösa samtal som oftast handlade om att fråga vem som hade ringt vem..
Kagura: Oki det var flera... men då kan det också bero på hur man reagerar...barnen får en kick av att du blir arg... lägg på bara...och hjälper inte det så ring polisen och be att få göra en anmälan... ringer ungarna igen så berätt sakligt att du REDAN gjort en anmälan så skall du se att de slutar... Har du nummer presentartör... känner du inte igen nummret så lyft luren och lägg på igen...
Slurpan
Jag lade på luren, och de fortsatte ringa, och ringa och ringa.
Jag tycker det är ett vidrigt beteende. Det är trakasserier, oavsett om det är barn som gör det.
100 gånger efter varnadra..då är det ju inte BUSringningar vi talar om längre, utan om något som känns lite allvarligare.
hej! jag har varit nära att anmäla busringnigar en gång,dom ringde ca varje dag från en sporthall!
ej nå hot eller nå sånt men man blir så less,men jag kontaktade hon som hade hand om hallen o den stängdes
Är det så mycket Kagura så förstår ju jag också att du blivit less på det. Då är det som någon annan skrev inte talan om en lite "oskyldig" busringning längre! Men som sagt så tror jag inte några föräldrar vet om vad deras barn gjort. Man kan inte som förälder vara med och vaka hela tiden. Vet man om att ens barn gör fel så givetvis tillrättavisar man dem.
stängdes sporthallen???
Vargtass
Jag skriver hela tiden om man får reda på det. Folk skriver här att det är så roligt, att det vara är barn, att det är humor, att de ska uppmuntra sina barn, i annan tråd.
Jag tycker inte det är kul att någon ringer upp mig flera gånger i timmen, i flera timmar, oavsett om det är barn eller vuxna.