• Kagura

Busringa

Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?

• Svar på tråden Busringa
  • maddiz

Kagura - mitt jobb är mitt helgedom.
    Så vad är skillnaden?
    Jag vill vara ifred på jobbet.

• Kagura

malachis mamma

Jag tror ändå inte du förstår vad jag menar. Jag säger att det är föräldrarna som ska ta ansvar för sina barn, och se till att de inte ringer. De ska inte skratta bort det, eller skita i det.

Det är föräldrarna som är dåliga om de gör det.

• Kagura

maddiz

Okej, det var fel att ringa. Men min mor fick reda på det, och jag blev utskälld. Sen gjorde jag det inte igen.

Men du skäller inte ut dina barn om de busringer. Du tycker det är okej att de busringer, oavsett om de ringer hem till folk eller till arbetsplatsen.

Det är föräldrarna som ska säga till sina barn. De ska se till att deras barn inte ringer och stör folk.

• maddiz

Kagura, jäkla dåliga föräldrar du hade som inte klarade av att uppfostra dej då.
    Du kan lixom inte se ett uns av humor i lite busringning, tänk om du får barn och dom busringer halva stan, vad gör du då? stänger av telefon, ger dom telefonförbud?

• maddiz

Kagura - nä jag skäller inte och tänker inte göra det heller, och skulle dom nu mot förmodan tjuvringa så frågar dom nog mig inte om lov först.

• Kagura

maddiz

Nej, som du ser blev jag utskälld, och gjorde det inte igen. Bra föräldrar alltså.

Nej, jag ser ingen humor i att bli störd hemma, när man är väldigt upptagen.

Det kommer aldrig ske.

• Kagura

maddiz

Ja, du skiter ju i att de stör andra människor, vi har förstått det.

• maddiz

Kagura, ja dom är lika respektlösa som dig
    Puss o kram o gonatt.
    Tror du behöver en kram..eller två.

• Kagura

maddiz

Respektlös, för att man inte vill bli störd i sitt eget hem?

Kramar får jag redan, och vill ej ha några av dig.

• pippo75

Busrigningar...görs det fortafarande? Har aldrig blivit busringd varken på jobbet eller i hemmet.
    Men däremot var jag en notorisk busringare på 80-talet *erkänner*. Attans vad kul vi hade!

Svar på tråden Busringa