Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Kagura

Busringa

Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?

• Svar på tråden Busringa
  • Banzai

Ha jag busringde till en pizzeria och beställde en Pizza utan botten

• pippo75

lumukki: Vi hade en "topp tre lista" på roliga ställen att ringa till. Ohotad etta var länge:

1: Ringa en firma som tillhandahåller villaolja...för att beställa en tankbil eller två...Men roligast var att prata med chefens fru, då sa vi oftast att vi var älskarinnor till chefen
    ...föga troligt tänkte nog frun när hon hörde vårt "fjortisfniss" i bakrunden.

• LaFontaine

Jag avskyr den typen av fenomen. Här busrings det både hem och till mobilen plus nån unge som då och då ringer på min dörr. Hur kan man som förälder tycka att det är okej att störa andra människor? Jag pluggar mycket hemma och vill inte bli störd. Mobilen ligger på ljudlös, mitt telefonnummer är hemligt och är inte lämnat till så många människor, just för att jag vill ha lugn och ro när jag skriver på min uppsats. Trots att jag gjort allt jag kan för att få lungt ska jag alltså acceptera dessa störningsmoment? Aldrig i livet, ungarna har fått höra ett och annat vill jag lova!

• Kagura

iseika

Tydligen tycker föräldrar det är bra att barnen busringer. Kanske för att då är barnen upptagna med något annat, och stör inte sina föräldrar. Vad skulle det annars vara?

• lumikki
    ser du inte vad det är jag försöker skriva hela tiden? Min mor sa till mig, när jag gjorde det. Alltså, föräldrarna SKA säga till sina barn att de inte ska busringa, de ska inte uppmuntra det hela.
    Ja man kanske ska säga till men vad fan vet du om din mamma tyckte att det inte var så farligt och att du inte skadade någon med det.. och att din mamma gjorde det betyder väl inte att dom som inte gör det är dåliga föräldrar..

och sen att du säger att man kanske väntar samtal som handlar om liv och död... men vad fan då kan juh inte någon ringa till dgi.. vad säger du om dom som ringer till fel nummer då?? kanske deras mammor ska säga åt dom att kolla numret fem gånger innan man ringer.. annars är dom juh förjävliga föräldrar...
  • Kagura

lumikki

Jo, om man vet om att ens barn busringer, och inte ens försöker göra något åt det, så är man en dålig förälder.

Att ringa fel nummer och busringa är en väldigt stor skillnad. Busringer gör man enbart för att irritera och störa andra människor.

• lumikki
    Kagura skrev 2007-01-30 13:31:43 följande:
    lumikkiJo, om man vet om att ens barn busringer, och inte ens försöker göra något åt det, så är man en dålig förälder. Att ringa fel nummer och busringa är en väldigt stor skillnad. Busringer gör man enbart för att irritera och störa andra människor.
    vem har sagt att man inte försöker göra nått åt det???  man kanske säger till men det hjälper inte.. vad ska man göra lixom?? skit i ungarna och låt dom ringa..
  • LaFontaine

Kagura: Ja, jag förstått det. Jag skulle vilja se hur kul de föräldrarna skulle finna det hela om de satt med sin examensuppsats när någon ringer och fnissar fram ett "bajs" i telefonen. Så jäkla kul är det ju inte.

• Kagura

lumikki

När man säger att det inte är så farligt, så gör man inget åt det. Då visar man ungarna att det är okej. Det finns folk här på fl som uppmuntrar det hela.

Nej, de ska inte busringa hem till mig. Ge mig ditt nummer så ska jag ge dem det, så kan de ringa hem till dig istället.

Svar på tråden Busringa