• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Dävvil

Jag funderar på att amma min sambo, sen när jag ändå ammar bebben. The more the merrier?

• Julias mamma

Dävvil:

You go girl!!!....det är ju helt upp till dig...(äckel )

• tröttmor

dävvil
    ja alla gör ju som dom vill. och bröstmjölk är såååå nyttigt. kan inte skada om din man får lite extra antikroppar.

• Fröken Sophia

Dävvil: Tack för tipset - det skulle ju säkert vara en acceptabel lösning för oss alla. Bröstmjölk är ju så nyttigt har jag hört!

• Fröken Sophia

"Mina bröst är olika stora - tror ni att min bebis blir mindre mätt när jag ammar från det mindre bröstet?"

• tröttmor

ja självklart, det säger ju sig självt. varför har du inte opererat det tidigare?
    och så vet du väl att man har en viss mängd bröstmjölk när man får barn. och när det är slut, så är det slut. som ur en tetra t ex.

• Fröken Sophia

tröttmor då får jag väl anlita en amma när det är slut

• Dävvil

Ska man äta mycket gräs som korna, under graviditeten för att få större bröstmjölkskvot? Vilket gräs ska man äta i så fall, sånt som växer på golfbana eller går det bra med sånt som finns längs vägarna?

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!