• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Fröken Sophia

ahhh, jag har varit ihop med min sambo i snart 1 år (13 maj!!) så det kanske finns en och annan därute som fortfarande hoppas (tänker på sms-killen närmst).

(ahh...snabbt marscherat jag vet!!)

Dävvil skrev 2007-05-02 11:27:28 följande:
    Hoppas de fattat nu då. Har ju ändå vart ihop med sambon i snart 4 år. Pneu- hehe bra du fick fiolerna
  • Fröken Sophia

alltid bra att ha!

vilket jobb att få ihop så många enkronor och 50 öringar! *impad*

Pneu skrev 2007-05-02 11:29:46 följande:
    Dävvil - javisst, 249 kr i enkronor och femtioöringar låg löst i brevlådan en morgon. Moget. Men jag hade parkerings- och godisautomatpengar ett bra tag efter det.
  • Pneu

Sofia - ja, han måste ha jobbat på ett bra tag. Eller tömt småpengs-burken. Men att orka bära med sig pengarna till brevlådan i en påse (för det kan ju inte gå att ha alla de mynten lösa i händerna eller fickan), och sen tömma påsen i brevlådan... Då anstränger man sig i alla fall.

*marscherar inte riktigt lika snabbt som Sofia vad gäller barnaalstrande, men blev sambo efter en vecka (dvs vad VI tyckte var att vi varit ihop i en vecka. Omvärlden hade nog sett oss som ett par i sisådär 3 år. Osnabbt marscherat, kan man säga)*

• Fröken Sophia

äsch han frågade redan i juli förra året om jag ville skaffa barn med honom, men sen tog det några månader...precis när vi blivit sambo fick jag + på stickan så det var verkligen timing!

ok, så ni var KK fast "lite mer" i 3 år??

• Pneu

Sofia - nej, vi var... jag vet inte vad vi var, men man kanske kan säga "mycket intresserade vänner bosatta långt ifrån varandra, med överbelastade telefon- och internetledningar samt sms-tumme" i typ 3 år. Det bästa med att flytta ihop var att man äntligen fick sova ;)

• Dävvil

Va mysigt!! Jag å min sambo var väldigt antibarn i största allmänhet, tills förra året, då det började bli lite trist när mensen kom, då förstod vi vad som hänt.

• Fröken Sophia

Pneu- mhm just det exillapplänningen *minns nu* jag VET vad du menar, jag och sambon bodde iofs bara 40 mil från varandra...men ändå.

Pneu skrev 2007-05-02 11:49:20 följande:
    Sofia - nej, vi var... jag vet inte vad vi var, men man kanske kan säga "mycket intresserade vänner bosatta långt ifrån varandra, med överbelastade telefon- och internetledningar samt sms-tumme" i typ 3 år. Det bästa med att flytta ihop var att man äntligen fick sova ;)
    [/citat]

Jag har nog alltid varit probarn, men inte alls så som med Ulf...när han frågade slängde jag p-pillerkartan dagen efter i princip!
    Dävvil skrev 2007-05-02 12:32:35 följande:
    [citat]
    Va mysigt!! Jag å min sambo var väldigt antibarn i största allmänhet, tills förra året, då det började bli lite trist när mensen kom, då förstod vi vad som hänt.
  • Dävvil

*ler* Jag har vart inne där å glott hela dan. Vågar inte skriva nåt bara, får alltid färgglada mail. Fast jag har klarat mig någon vecka nu tror jag

• KatastrofKatt

jag har fått ett färgglatt meddelande i inboxen idag *stolt*

stryk mig medhårs
Svar på tråden Klassiska FL-repliker!