• Anonym (skelaren)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Vart opererade ni er i så fall?
    Hur går det till?
    Vart vänder man sig från första början?
    Kan det tillkomma komplikationer?

Funderar även på om det finns nånting man kan göra hemmifrån? Lider av mitt skelande då folk påpekar det ofta!

Tacksam för lite svar!

• Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
  • Anonym (Lazy Eye)

Ja fråga inte mig.. vet bara att dom rekommenderade det då folk tydligen mått bättre efter det.. ingen aning varför.. jag föredrar av sova gott om dom ska pilla mig i ögat

• Anonym (Lazy Eye)

IIIhhh det närmar sig! Mer nervös än vad jag trodde jag skulle vara... *pirr* Ni som gjort op., Hade ni mycket ont efteråt och hur länge? När lägger sig svullnaden och de rödsprängda? Har så mycket jag nojar mig över nu... tex att ena ögat ska bli mindre, att det inte ska bli bra mm mm...
    Eller är det bara operationsnerverna som satts igång?

• Anonym (Lazy Eye)

Va dum ja e... har läst igenom hela tråden och sett hur länge man har ont nu ju.. hihi... *blond*

• Anonym (en till!)

Hej "lazy eye"!Hur går det för dig,har du gjort operationen ännu?Du får rapportera hur det gick sen!Håller tummarna för dig!
    Kramiz!

• Anonym (Lazy Eye)

Håll tummarna imorrn!!!

*nervös*

• Anonym (en till!)

Oj,jaså det är redan imorrn!Klart jag håller tummarna!!!
    Måste bara fråga om du har fått några särskilda förberedelser inför operationen,alltså saker att tänka på,typ om man inte får äta en viss tid innan operationen eller nåt sånt?Du får berätta hur det gick sen!Håller tummarna massor!
    Kram!!

• Anonym (Lazy Eye)

Jag har fått vara fastande sedan 24.00 igår. Får inte äta blodförtunnande medicin tex innehållande acetylsalicylsyra o liknande. Annars ingenting!

Nu åker jag tjejer!

• Anonym (en till!)

Lycka till!!! Hoppas det gick bra för dig idag!Kram

• Anonym (Lazy Eye)

Hej alla!
    Kom hem vid 16-tiden igår.
    Allt gick bra. Bättre än jag trodde och narkosen var lugn.
    Det gör inte fasligt ont o skaver bara lite. Gör lite mer ont o stramar när man ska titta sidleds. Det är lite geggigt o rött men det ser bättre ut än vad jag trodde. Hade förväntat mig värsta skräckscenariot.
    Det ser ut att vara rakt men jag vet inte än. Ögat är rätt svullet så det ser mindre ut.
    Det står still iallafall. När jag täckte över vänstra ögat innan så flyttade sig det högra så det stod rakt. Nu flyttar sig inget av ögonen när man döljer det ena. Så jag håller mina tummar att
    det blir snyggt.

Till er som går o funderar över operation... GÖR DET!
    Det är värt det!!! Smärtan är inte hälften så jobbig som jag trodde den skulle vara. Panodil dövar det.

(lägger upp före och efter bilder när man kan se resultatet)
    Lycka till!

• Anonym (Lazy Eye)

Ni som opererat er... har ni fått några övningar eller liknande som ni ska göra efter op? Det känns som mitt öga vill glida ut o jag kämpar gärnet för att stirra på grejjer så det typ ska "fastna" rakt.. haha..
    Läkarn kom aldrig o träffa mig efter op. så jag vet ingenting... Nån som vet?

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?