• Anonym (skelaren)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Vart opererade ni er i så fall?
    Hur går det till?
    Vart vänder man sig från första början?
    Kan det tillkomma komplikationer?

Funderar även på om det finns nånting man kan göra hemmifrån? Lider av mitt skelande då folk påpekar det ofta!

Tacksam för lite svar!

• Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
  • SnuffTM

Hej flickor... Jo det var rakt fram till iförrgår. Nu har det andra ögat börjat vandra lite utåt.. :(
    Pratade med ortoptisten och hon sa att jag alltid kommer att skela för att jag bara ser med ett öga i taget :( Det är så jag vill gråta! Det var så fint fram till bara för nån dag sen o vipps hoppa det ut.
    Ska dit nu i eftermiddag för infektionen vill inte lägga sig. Ska höra om dom vill operera det vänstra ögat med. Är rätt deppig nu...
    Hon sa att det hade med min hjärna att göra, den kämpar emot att se rakt. Skumt!!! Att ögonen håller på att fixera sig. Undra om det kan spela in detta med infektionen med? Jaja.. återkommer med besked ikväll.

Puss på er flickor!

• kissmekate

snuff: nej vad tråkigt!! Du kan inte ha lapp för att tvinga det ovana ögat??

• SnuffTM

Jag vet inte? Kan man det? Ska höra med läkarn nu iaf

• SnuffTM

Det är det oopererade som går iväg

• SnuffTM

Läkarn sa att det såg rätt rakt ut.. Hon nämnde inget om lapp eller nåt.. jourläkare som var stressad... vet inte vad jag ska tro.. stirrar på saker så ögonen ska "fästa" hahha ;)

• kissmekate

snuff: när jag var yngre så skelade jag mer än jag gör nu. Och om  jag tänkte på att jag skelade eller oroade mig eller var nervös eller liknande så blev det bara värre. Ju snyggare kille desto mer skelade jag typ... jag tror att det finns psykologi bakom också... Kämpa på!!

• grundell

är det ärftligt? skelar era barn också?

• SnuffTM

Kate.. du e så klok ;)
    Ja är övertygad om att det ligger psykologi bakom detta denna gången. Jag stirrar mig i spegeln hela dagarna och när jag vaknar rusar jag in på toa för att "kolla om det gått ut". När jag inte tänkt på det på några timmar ser det spikrakt ut. Då tror jag inte på det o kollar o kollar o plupp så e det ute.. Ska försöka sluta noja mig o nöja mig med att det ser 30 gånger bättre ut än vad det gjorde innan. TACK! PUSS O KRAM SKA DU HA!

Grundell: jag har hört att det är ärftligt. Tror det är nån på min fars sida för på min mors sida är det inte. Vi har inga barn så jag vet inte om det skulle påverka

• SnuffTM

Utåt idag på det opererade ögat tom.
    Suck.. nån som vart med om att det går ut igen så snart efter operation?
    Tror nu att dom vill/kan operera mig igen? Gör det utan att tveka.

• Anonym (skelarutåt)

TS: Har hört att det kan bli så efter operation. Berättade de om den risken för dig?

Se om du kan hitta nån som gör vision therapy. Där tränar man upp ögonen att se rakt fram. Kanske det kan hjälpa dig.

Har ännu inte ringt nån om det. Ska ta mig i kragen snart...

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?