Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

rullgardinsflikkan skrev 2007-03-05 19:20:26 följande:
    Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ??
    tror inte vi me fler barn får gå..det är juh mer info om hur allt går till och vad som händer osv..
    tycker ja är tråkigt kul å få träffa anda gravida juh!!

hur mycket frukt får man egentligen äta?? jag klämme ri mig ca 3 äpplen å 3 bananer minst per dag! fått en himmla nille på frukt..knaprar i mig ett äpple just nu..
  • mrsbygg

Ingen mer me frukt sugen? funderar på att ta en banan nu! sugen hela tiden, hehe..

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-05 19:56:41 följande:
    rullgardinsflikkan skrev 2007-03-05 19:20:26 följande: Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ?? tror inte vi me fler barn får gå..det är juh mer info om hur allt går till och vad som händer osv..tycker ja är tråkigt kul å få träffa anda gravida juh!!hur mycket frukt får man egentligen äta?? jag klämme ri mig ca 3 äpplen å 3 bananer minst per dag! fått en himmla nille på frukt..knaprar i mig ett äpple just nu.. Ja man kan nog äta hur mycket frukt som hellst. Men utav äpplen blir man hård i magen, iaf småbarnen. Så om du redan är hård i magen så skall man kanske vara försiktig med äpplena. Här är det godis och chips.. ostbågar är en favorit.. Skall nog ta och köpa hem massa frukt.Någon som vet hur det är med vindruvor? Har för mig att man hellst inte skulle äta det när man var gravid?! Men det kan ha varit nått jag bara har fått för mig. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    hård är ja inte! går på toa och gör nr2 minst två gånger om dagen nu mera! helt sjukt hehe..

nehe ska ta mig en banan å kolla på outsiders!!
  • mrsbygg
    Vos skrev 2007-03-05 22:22:16 följande:
    mammab:Var på näringslära kurs nyligen och då fick jag reda på att man ska äta minst ett halvt kilo frukt och grönt om dagen. Om det fanns en övre gräns så sa hon inte det iafMumsa på baraAng att gå upp i vikt så liger jag nog på 6-7 kilo nu!!!Hua......Hur ska detta sluta?
    jäklar! då ligger ja i lä..eller vet inte..3 äpplen å 3 bananer idag sammanlagt hehe..
    måste köpa frukt imorrn!...och mjölk..skulel knna leva på äpplen å mjölk denna graviditeten...
  • mrsbygg

fan måste hitta en våg, sugen å se va ja gått upp..med saga hade juag typ gått upp 15-20 kg vid den här tiden..men så mycket ja då inte gått upp nu!!

kanske 10 sammanlagt om ja har otur..men känns mer som 5 sammanlagt!
    Går in i v.22 imorrn! fast tiden går fortfarande sakta...suck...

nej nu ska ja krypa ner i sängen å sova! tänka försöka fixa i sagas rum imorrn! evighets projekt men men måste bli gjort nångång

Natt natt tjejjer!

• mrsbygg

Hallå brudar...

vill oxå väga mig! nyfiken som sjutton, men jag får la vänta till nästa bm besök när det nu blir! kanske skulle ringa och höra mig för hehe..

låg å kolla på magen imorse så mysigt, man såg utanpå hur bäbis vände å vred på sig! sen kicka h*n pappa sin lite oxå!

suck, karln å dottern är hemma idag. jag som hade tänkt få stä å få iordning här hemma men nu lär d inte bli gjort..men men...
    jag ska ta en tripp ner till källarn å kolla på våran vagn och se om d är nått å ha eller om ja ska sälja den..

vill iof sälja den, den är för stor å klumpig men karln verkar inte riktigt gå med på mina planer...jaja..jag fyller snart får önska mig en vagn!

• mrsbygg

suck, total idé torka..vet inte alls va ja ska göra för mat ikväll...

har köttfärs, korv, fläskfilé, kyckling, bacon och strimmlat griskött hemma...

vette sjutton.jag är bara sugen på frukt och godis hehe...

• mrsbygg

tbmh: ohh, va nyss på maxi själv..köpte mig massa äpplen hehe..sen cola å nötter! mums..

nu håller ja på fixar mat, pommesen är i ugnen till det blir d beasås och vitlöksmarinerad flärskile! sen vitlöks bröd så klart å sallad...mmmmmmmmmmmmm..hungrig!!

• mrsbygg
    Misan71 skrev 2007-03-06 20:12:27 följande:
    Välkommen i klubben Vallmar! LindaoJohan: BM har ett slags intyg som man fyller i när man ska ut och resa, så be att få ett sånt.Suck, inget Gilmore Girls och Desperate Housewives ikväll, sambon ser på hockeyslutspel... gillar iofs hockey, men inte lika kul att kolla när det inte är laget man håller på.
    hehe karln skulle kolla fotbollen..så jag la mig i dotterns säng å kolla på hennes tv..
    så hon fick gå och sova nu när ja kollat klart allt hehe..stackarn..

ja ni tjejjer sorry men blev inge mat över, ja va hungri satt typ 20 min själv efter saga å jonas ätit klart, å moffa i mig det sista som va kvar
    jonas undra va ja höll på me, ÄTER!!! gravid, hungrig, tyst gå iväg..hehe..

nu moffar jag cashewnötter och drickeer colan som blev kvar! inte mycket kvar
    men men skulle aldrig trott att jag skulle få behålla 2 liter cola själv me en tösrstig sambo och dotter i denna lägenheten! suck..
  • mrsbygg
    Trollie skrev 2007-03-06 22:26:21 följande:
    mammabHär har jag tur vad det gäller mat och godis, sambon har nämligen kommit på att han ska banta!!! Säger att hans mage ska minska i samma takt som min växer
    haha min sambo skulle oxå banta äta sallad å börja träna igen..
    inte speciellt lätt tydligen me en gravid flickvän strosandes här hemma
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3