Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

zandrisen skrev 2007-04-17 14:45:47 följande:
    Hej tjejer! Idag har jag bakat flera timmar, håller på att förbereda för makens 25-årsdag på söndag! En annan sak: För några veckor sedan började vi och några vänner till oss att diskutera att leta tomter ihop, och bygga hus intill varandra. Har mest varit drömmar ett tag, men oj, nu kanske det blir verkligehet! För några dar sen hittade jag den PERFEKTA tomten, och håller nu håller vi på att kolla med byggnadsnämnden om allt... Shit alltså, det innebär ju isf att vi ska sälja vårt nuvarande hus och bosätta oss i lägenhet under tiden vi bygger...! Såååå spännande, och såååå läskigt, samtidigt! Vad jobbigt för alla er som håller på och strider med försäkringskassan! Jag har än så länge inte stött på problem gällande min sjukskrivning och så, men har genom jobbet haft massor av kontakter med försäkringskassan, där man verkligen undrat vad de håller på med. Tror att största problemet med försäkringskassan är att de egentligen inte har något samhällsansvar att se till så att folk har sina pengar eller beslut i tid. Håller tummarna för er som håller på och trasslar med dom! Beckah, skönt att du fick byta bm! Solstraalen, håller tummarna stenhårt för att ni ska få utredning på Saga gjord så snabbt som möjligt!
    Vad här ligt att få bygga sitt eget hus, verkligen få vara med o bestämma från ruta ett..vilken dröm hoppas allt går vägen
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Humlan: Hur går det med din nästäppa?
  • little baby
    humlan1973 skrev 2007-04-17 15:31:05 följande:
    little baby: hihi, jag var och kopte mer spray igar och hon pa apoteket tittade pa mig och sa"Du vet att man inte far ta nasspray langre an 10 dagar?""joda!"Svarade jag.... och blev nog lite rosa i ansiktet.Tyvarr har jag inte tagit tag idet ordentligt... Jag ska nog ringa till vadrcentralen imorgon och se vad de sager... eller sa vantar jag till tisdag sa jag sak till mvc.Va gullig du ar som fragar!
    Okej, hoppas det blir bättre snart så du kan andas som folk igen
  • little baby

Jag har ingen erfarenhet av bärsjal, har dock prövat bärsele när syrrans ungar var små, men det gjorde mest bara ont i axlar o ryggslutet...inge skönt alls...kanske är en vanesak dock...

• little baby

hmm... jag får väl pröva mig fram, vilket som känns bäst.
    Men hur "tidigt" kan man börja använda bärselen`?

• little baby
    Såhär står det på BABYBJÖRN´s hemsida som du länkade:

Bärselen kan användas från första veckan
    (om barnet är minst 53 cm och väger minst 3,5 kg.)

Jag kommer nog vänta typ en månad innan jag använder bärselen om jag nu köper den. Håller med dig att nyfödda inte har så mycket styrsel speciellt inte nackmusklerna...

• little baby

Hej allihopa, hoppas ni mår bra, här är de lugnt. ush det regnade imårse när jag vknade, men nu så skiner solen så vackert igen, fast det blåser och är inte lika varmt idag.

Idag har vi valt vad vi ska ha för färg på väggarna i barnrummet. Det blev ljus limegrön färg, jättefin är den, sen ska jag titta på några fina gardiner, tror att det blir antingen rosa gardiner eller vanliga vita i tunna (voile) svårt att bestämma nu det blir lättare sedan när allt är klart. Sen ska vi ha vita möbler i barnrummet och ha färglada kuddar och förvaringsboxar. Ska bli såå roligt!

Solstraalen: Hoppas det går bra idag och att ni får veta vad det är som är tokigt.

Beckah: Äntligen är dagen D här, ha de så roligt

• little baby
    Hallonfot skrev 2007-04-18 11:40:48 följande:
    Little baby: Låter som om du har lite att göra framöver. Kommer inte ihåg men har för mig att du är sjukskriven? I så fall har du ju lite tid att pyssla när du mår bra. Låter i alla fall som om det kommer bli jättefint!Är så nyfiken på om Beckah fått bekrätat att det är en liten tjej i magen. Solstraalen: Lycka till!Kom precis på att skatteåterbäringen kommer perfekt när vi gått på mammaledighet och inte riktigt vant oss vid att ha sämre ekonomi.
    Ja det stämmer är sjukskriven 50% mot foglossning och besvär i ländryggen. Så på fredag ska jag till läkaren igen för att bli sjukskriven 100% det funkar inte att jobba alls inom vården nu när man har foglossning, synnerhet inte på ett demensboende där det är så tungt omvårdnadsbehov...

Så jag går här hemma och njuter av att vara gravid (dom dagar jag inte har ont dvs..) och "boar" och förberder mig inför föräldrarskapet
  • little baby
    Hallonfot skrev 2007-04-18 11:57:02 följande:
    Little baby: Det är ju perfekt, om man nu kan säga så när du har ont. Men det är i alla fall en bra tidpunkt att gå hem vid. Vädret blir bara finare och finare och det är lite långhelger så fler är lediga. Sen har du ju lite att jobba med när du "boar".
    Ja precis, det är synd att klaga

Ja jag förstår inte heller dom som inte går upp nåt i vikt, jag har oxå gått upp ca. 10 kg och lär nog gå upp några till hehe...men fasan så gott det är ´med mjukglass och massa fikabröd..går juh bara inte att motstå . För att inte tala om hur gott det är att grilla *mums*

Läste att du gick ned ganska fort i vikt efter första förlossningen, hur bar du dig åt? Känns som det kommer ta evigheter innan min "badboll" till mage försvinner, ja jag lär väl aldrig ha sån mage som jag hade innan jag blev gravid. Nu ibland när jag tänker tillbaka så blir jag arg på mig själv att jag gnällde på min mage att den var lite bullig (hade 36/38 i byxor innan jag blev gravid) nu kan man juh bara drömma att man kommer ner dit i storlek igen hahah den var nog inte så "bullig" ändå...riktigt fin faktiskt
  • little baby

Haha ja tjejer vi är då aldrig nöjda...hahahah

Nu ska jag äta lite lunch hörs senare

Hej så länge

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3