Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Välkommen hugoboss Glad

Hallonfot skrev 2007-04-18 13:04:14 följande:
    Till mig har de sagt att jag ska ringa in på första värken eftersom det gick fort med Alvas förlossning. Fast den här gången kanske det tar jättelång tid? När klassas vi som höggravida? Jag vet att jag ser höggravid ut men finns det någon vecka när man säger att man är höggravid?
    Jag vet inte när man räknas som höggravid men något räknas efter v. 36 vet inte vad men kommer ihåg att det var någonting. Minnet är bra men kort
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Åhh på lördag ska vi åka till Ikea och handla lite smått o gott till bebisen, allt från spjälsängsskydd till matta och inredning till barnrummet ska bli såå spännande. 

Ni får gärna  tipsa mig om något som är jättebra att köpa på Ikea till just nyfödda?

• little baby
    humlan1973 skrev 2007-04-18 13:25:37 följande:
    little baby: Kop ett santdar lad pack som man kan hanga pa skotbordet, hurbra som helst! Kop oxa ett pack med tvattlappar och ett 10-15 vita handdukar som du kan ha pa skotbordet ovanfa ditt underlag . Om du inte har badbalja ar den ju superbra och billig! Lycka till! Jag hor av mig igen om jag kommer pa nagot!
    Tack så mycket för tipsen, har noterat det på min "inköpslista till bebis"
    Juste badbalja var det oxå Skrattande
  • little baby
    Vickyb skrev 2007-04-18 13:37:09 följande:
    BadlakanBadbaljahaklappar (handduk) finns i flera olika färger. Smarta och bara att slänga in i tvätten när dom bli skitna. GosedjurMatskålar små i olika färger.. Bra att ha när dom börjar med smakportioner. (plast)Handdukar som du kan använda och ha på skötbädden (Finns vita för 5 kr)Det är det jag kommer på nu.. hehe.
    Tackar,* fyller på i listan*
  • little baby

Nehä, nu börjar få lite huvudvärk, (suttit förlänge framför datorn) ska ta en promenad och köpa tidningen (bara tidningen ingen glass dårå, YEAH RIGHT )

Hörs senare, bye bye

• little baby

GRATTIS till lillprinsen Beckah!  Äntligen vet du vem som bor i din mage

zandrisen skrev 2007-04-18 14:51:55 följande:
    Välkommen hugoboss! Little baby, nåt som var helt ovärdeligt från IKEA under Mollys spädbarnstid, var de små fyrkantiga tvättlapparna i handukstyg! Hade dom som "spy-och-mjölk-lappar", och det låg sånna typ överallt... KÖP! kostar ju nästan inget heller... Beckah, grattis till lille Alvin! Trist med skivan dock... Håller på och bakar för fullt härhemma, har hållt på sen jag vaknade i morse, men nu är det snart klart! Maken fyller ju 25 på söndag, och det är skönt att ha det värsta gjort i tid!
    Tack så mycket för tipset  *noterar i min inköpslista*
  • little baby
    Beckah: Vad har storebror trott då? En pojke eller flicka? Och vad sa han när han fick veta att han ska få en lillebror`?
  • little baby

Mammab: Hoppas att allt löser sig snart. Ta hand om dig och din bebis *kram*

• little baby

ush det är så förskräckligt svårt med namn tycker jag/vi. Beundrar er som redan kommit fram och bestämt er vad bebisen ska heta, så svårt tycker jag. Har inte så många självklara namn som känns naturligt...

Men det kanske blir lättare när man väl får se henne...hoppas det i varje fall.

• little baby

Dom namnen jag gillar är :
    Elvira (sambon: *rynkar på näsan*)
    Linnéa (släktnamn)
    Meya 

Sambon gillar:
    Amanda (njäe *rynkar på näsan*)
    Meya
    Linnéa
    Ida   (för vanligt tycker jag)
    Elin   ( samma här, för vanligt)