• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Åsa82
    jennsans skrev 2007-02-24 12:59:15 följande:
    JIPPIE!!!! mitt barnvagnsbekymmer har löst sig =)))) svärmor och hennes gube kläckte ur sig idag att vi blir sponsrade med iaf halva vagnen!!! *får den vagn jag vill ha med färgen jag vill ha med*jätteglad nu det märks inte va??? =)))
    vi blir oxå spnsrade med vagen vi betalar dock baar 1000:- av 6000:- så svärisarna står för 5000:- som vi kan köpa annat för . som jag redan sagt innan är vagen på ingån är beställd sen 2 veckor sedan hiih kommer om ca 6 veckor hihi LÄNGTAR!!
  • copernicus

Åsa82        skönt att få den sponsringen!!
    vi har också vagn men vi valde att ha den stående på barnenshus ett tag eftersom vi har lite dåligt med plats än.
    Garaget är fyllt med våra möbler som ska upp på övervåningen så fort den är klar, och en oljetank som tar massor av plats- den ska ut nu i vår!
    Men det är jätteskönt att det är klart!! Dessutom blev det den vagnen som jag tittat på från början men tyckt varit lite för dyr. Nu såldes teutonia mistral på kampanj för 4695:-  och det kändes helt överkomligt!
    Vilken vagn har ni köpt?

• H  e  l  e  n  a

Idag går jag in i v 23 och har dessutom fått reda på att ännu ett par i vår bekantskapskrets försöker bli med barn... Jättekul!!!

Fikade med pappa på stan och pratade lite om namn och sådär... De namnförslag vi har är Hanna/Alice/Ella resp. Alexander/Jack/David. Det jobbiga är familjens reaktioner på namnen. Då sambons mamma tycker jättemkt om Jack tycker hon att Alexander är alldeles för långt(!) etc. Pappa fattade inte ens namnet Jack! Hm? Vi får helt enkelt skita i vad våra resp. föräldrar o andra tycker o säger, men det är svårt ju!!! Ibland tycker jag vissa kan vara lite mer finkänsliga också...

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Nena72

Jag fick ett sånt foglossningsbälte av BM men det hjälper inte på mig. Det blir snarare ett värre tryck av det

Läkaren sjukskriver mig två veckor i taget, det är enbart vila som gäller

• monnie

jag skulle inte sagt att mina fogar varit så bra senaste tiden för det får jag äta upp idag....vi var in till stan idag & nu så har jag ont ont så det är bara soffan som gäller nu.

nena72- bältet hjälper inte så mycket tycker jag men för mig är det en bra påminnare om att jag måste ta det lugnare & hur jag rör mig när jag har bältet på. så den funkar lite i alla fall

• karin h

Har inte varit hos sjukgymnasten än, men ska ringa dit på måndag så förhoppningsvis får jag komma nästa vecka och prata och så ang foglossningen.

• Pusselbiten86
    Karin h

Jag fick mitt gratis fårn min BM .. prata med henne
    ♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Syskon Beräknas 16 Juli 2007 ~~*
  • L2K

Jag tyckte inte heller att bältet hjälpte mig nåt, tyckte att det gjorde lika ont iaf. Men gissa vad förvånad jag blev när jag en dag glömde att ta på det när jag skulle gå på prommis. Just då kändes det inte så farligt men på kvällen hade jag mer ont än jag brukar ha.

Så jag tror att det hjälper en del även om det inte känns så.

Nena72 - har du testat att ändra plats på bältet och hur hårt det sitter? Jag fick testa runt en hel del innan jag hittade ett ställe som kändes bra.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Calylite

kikar in i denna nya tråd med.

• L2K

En liten fråga, ni som har barn innan, kommer ni ha dom hemma eller på dagis / hos dagmamma när syskon kommer?
    Hur går era tankar kring hur det ska bli?

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3