• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Sylt

JoNaLi --> Här är en till som håller tummarna för att din karl skall ta sitt förnuft till fånga! Följer med spänning . Fast när man har barn är man aldrig riktigt "ensam" ändå, även om det säkert känns mörkt ibland....

• annki72

L2k: japp jag har hört den och tycker den är hur bra som helst, och Ja, jag har oxå snuskig fantasi

• L2K
    JoNaLi - jag ser dig med! Följer också din såpa med spänning. Glad

Fast jag måste erkänna, ibland är jag förfärligt dålig på att svara på inlägg, oavsett vems det är!!! OskyldigGenerad
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • annki72

Jag kommer inte ha mina grabbar på dagis när lillan kommer för dom kommer gå i skolan

Min lille börjar ju 0:an i augusti så jag och lillan blir ensamma hemma mellan 8-13 kommer att kännas så lyxigt ju

• Sylt

Vi kommer att ha storebror på dagis 15h/v, skönt för både honom o mig

• L2K
    mammab - jag skulle göra mycket för dom där extra fem timmarna "du" har!!!! Vi får bara 15.

Och redan nu bli Basse ledsen om han missar aktiviteter vid sjukdom, hur ska det inte bli när han ska gå halva tiden mot vad han är van vid sen?

Och vad skönt att jag inte är den enda som gillar dagis. Såg en tråd i föräldraforumet där en mamma beklagade sig över 15 timmar och fick tydligen en massa skit för att hon ville ha mer timmar. Många som tyckte att man ska ha barnen hemma när det kommer syskon.
  • L2K
    annki72 skrev 2007-02-24 17:04:42 följande:
    L2k: japp jag har hört den och tycker den är hur bra som helst, och Ja, jag har oxå snuskig fantasi
    Hahahahaha!!!!!
  • Teskedsmamman
    L2K: Stora killen hade vi kvar på dagis när lillebror kom, kändes som om han behövde ha kvar någon rutin som var som innan och det gick kalasbra! Inte en sekund med svartsjuka vi har haft, men det bror nog inte på dagiset  Iaf, båda killarna kommer vara kvar på dagis när lillebror kommer... oturligt nog kommer lillebror och flytten til nya dagislokaler exakt samtidigt så jag hoppas allt kommer gå bra...

Är det någon här som har en otrolig klåda?! Jag har kliande anklar och inatt vaknade jag och hela underbenen kliade så jag trodde det var ett enda myggbett på benet, men ingenting syntes... Så jag får nog ringa BM på måndag, har aldri haft klåda mer än tillfälligt på brösten och magen förut...
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.19) BF - 070723
  • Mjukis82
    tbmh : Tack tack! Kan faktiskt erkänna att jag också har fnissat lite åt texten på bodyn... men det bjuder jag på! Visst är dom köpta på HM... bra pris var det också... båda två (säljs ihop) för 98 kr!
    Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • Prinsessan Zelda

När bebben kommer ska nog Adam gå på dagis. Här i stockholm har man 30 timmar i veckan men han kommer nog inte gå så mycket. Kanske 9-13. Tror han får mer roligt på dagis än hemma med mig och en bebis, i alla fall i början.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3