• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • SannaKaarina

Halvblod det som hjälpte mig med illamående var regelbundna måltider. fast jag hade tur och behövde inte spy alls :)

• copernicus

gick upp 10 kg de först 12 veckorna sen dess har jag inte ställt mej på vågen!
    Illamående har jag inget bra tips enot tyvärr!
    är det nån mer som får kräkreflexer hela tiden? Alltså jag hostar då hurklar jag, nåt luktar illa- jag hurklar, ser nåt äkligt typ en blöja? hurklar.
    så här var jag inte med Casper och det är skit jobbigt!

• Halvblod
    SannaKaarina skrev 2007-02-23 22:57:26 följande:
    Halvblod det som hjälpte mig med illamående var regelbundna måltider. fast jag hade tur och behövde inte spy alls :)
    Okej, jag har gått upp 6-8kg nu och börjar känna att jag håller på att spåra så jag måste oxå ta tag i mig själv!

Jag har inte mått illa en enda gång unde min tid men hon mår illa hela tiden och kan knappt få i sig någon mat att äta regelbundet hjälper nog tyvärr inte
    Var det inte något med ingefära? (läste inte dessa inlägg så noga då jag själv mådde prima!)
  • Tania

Kunde ju inte hålla mig ifrån...

Tack så jättemycket för all uppskattning det känns jätteroligt. Det är jättekul att folk är kvar i vår tråd. TÄnkte att det kanske var en positiv grej det där med forumet... alltså... med tanke på hur många vi var i tråden och att många kände sig osynliga.

Nu när vi har minskat i antal kanske alla får sin tid som alla är värda.

Jag har också varit med i många trådar där man försvunnit i mängden och det är ju jättetrist. Visst... ibland kanske ett å annat inlägg kommer i skymundan men det blir nog bättre.

Vi får helt enkelt envisas med att synas allihopa Skrattande

Nä NU måste jag sova annars orkar jag inte upp i morgon. Lovade far min att jag skulle ställa upp och jobba lite i helgen fastän jag är ledig.

God natt!!!

• ladyluck

Fin fint Tbmh!!!

copernicus skrev 2007-02-23 23:13:37 följande:
    gick upp 10 kg de först 12 veckorna sen dess har jag inte ställt mej på vågen!Illamående har jag inget bra tips enot tyvärr!är det nån mer som får kräkreflexer hela tiden? Alltså jag hostar då hurklar jag, nåt luktar illa- jag hurklar, ser nåt äkligt typ en blöja? hurklar.så här var jag inte med Casper och det är skit jobbigt!
    Känner igen det där med kräkreflexerna Usch, det är jobbigt!

Go natt tjejjer!!
    Stolt mamma till Melwin & bebis i magen, bf 070707
  • copernicus

ja visst ingefära ska vara bar mot illamående men vet inte hur den ska beredas prova och riv och gör te av det.
    nu ska jag lägga mej jag med, sambon är inne i en viktig och tydligen spåännaden match så han smackar på sitt tuggummi så jag blir toookig!!! vore dumt att start världskrig bara för det.
    Köpte min första mamma/ gravid tidning idag och ska nog läsa några rader innan jag somnar.
    måste bara säga att det känns så bra nu med sidan!
    God natt!

• Trollie

tbmh: Vilket bra jobb du gjort !

Herregud tror jag måste söka hjälp för mitt FL beroende, skull bara stänga av datorn men fastnade förstås och måste kolla alla nya trådarna!

Vi kanske får starta en viktminskningstråd någon gång i augusti , här är det 8kilo upp och jag går in i vecka 20 nu och om jag har förstått saken rätt så är det nu som den riktiga viktökningen ska komma, undrar vart slut vikten hamnar då D)

• Teskedsmamman

*kikar in en snabbis*

Hoppas alla mår bra!! Här har äntligen lilleman (jo, det är en kille ) börjat sparka på sin mamma!!!

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.19) BF - 070723
  • FruRundberg

Ojojojoj.. här händer det grejer så fort man e borta en stund.. fattade först ingenting.. men hjärnan e juh inte som den ska nu..
    Happ.. ja man får väl se om man orkar hinna med denna tråden då när det kändes som jag inte "syntes" längre i den andra då det var så många
    Men jag ger inte upp..

orkar inte skriva så mkt nu för jag e på jobbet å ögonen går i kors.. vill bara sova men det kan man juh inte göra direkt.. Får se om jag orkar komentera nått imorgon..
    Internet hemma har lagt av..*J-la COMHEM!!!* som vanligt.. men får se om jag får hjälp med att få igång den igen..

Ha det gott tjejer å fin fint gjort tbmh

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3