• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod

Glömde att skriva att jag vaknade till inatt av att mannen (i sömnen) la handen på min mage och sen klappade den lite innan han vände sig om och började snarka igen...hahaha...tyckte det kändes så mysigt

• SannaKaarina

haha då vet man vad han tänker på då han sover :)

jag känner igen oron är så rädd att man inet tänker sig för och poff så rullar man fram istället för vaggar. men men vi får hjälpas åt sen :)'

alla säger nu ska vi ut och gå och ingen får skriva på minst en halvtimme;)

• Trollie

Mjukis:
    Grattis till halvtid!

SannaKarina:
    Snacka om att det är lätt att sitta och knapra i sig en massa när man sitter vid datorn eller TV:en, men nu har jag gjort så att jag har ställt fruktfat på bägge ställena och så får man hoppas att jag är för lat för att hämta något annat !

• Prinsessan Zelda

hade köpt massa godis igår. men när jag satt framför tv:n på kvällen var jag inte sugen på godis, utan åt cocktail tomater sitället, ett helt paket.  Och så undrar man varför man inte går upp något  

det är inte bra med graviditeter och illamående, man blir ju hälsosam ju

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Trollie

Halvblod:
    Så mysigt det lät med sambons "hand"! Min sambo vill att jag ska ligga på rygg en stund varje kväll så att han får känna på magen en stund, vet inte om jag inbillar mej men det det verkar som om Plupp blivit van vid det och tar det som "nattning" iallafall så blir det alldeles lugnt i magen när sambon känner på den !

• jennsans

zelda: samma här igår. men hade köpt ostbågar. var bra utan =)

appropå magar som inte kommit än. ser inte så mycket på min. men om jag jämför med mamma kommer nog magen som i ett jehu nästa månad. precis efter att mamma o pappa hade gift sig kom mammas jättemage *skratt* hon klarade sig i brudklänningen iallafall =)

• Knövel

God Morgon, fint med en ny tråd, jag gillar verkligen att ts inte är så lång så man slipper scrolla varje sida.

Jag börjar känna bäbisen utanpå magen mest varje dag nu, det är riktigt mysigt.

Vi håller på med förberedelser inför lite renovering av vår övervåning.
    Just nu känns det mest som vi flyttar saker från ett ställe till ett annat, blir inte så mycket vettigt ändå.

Här är vi också nördiga och sitter med varsin dator i knät, jag skulle aldrig kunna dela med min man, i vår förra lägenhet hade vi var sitt stort databord i vår lilla etta, det var ingen som förstod hur vi kunde ha det så när vi bodde så trångt

• copernicus

god morgon!
    jag hann inte mer än upp ur sängen innan datorn var på! suck sonen tycker att jag är sååå tråkig!
    här känner vi också bebisen varje dag även om det inte är nån kicker som storebror, det här är än så länge en lugn bebis som inte gör mycket väsen av sej. Casper sparkade så jag trodde jag skulle få blåmärken, han är fortfarande likadan, snabb i benen och på g hela tiden.
    kanske jag kan få en lugn bebis det trodde jag nog inte!

• Medelålders

God middag!

Ny fin tråd igen....NICE!!! 

I går var vi på vårt rutin UL. Allt såg bara fint ut. Stumpan är 16 cm i sitthöjd och väger ca 250-280 g.  

Vi blev flyttade två dagar fram, alltså BF 25/7 i stället. Men två dagar...vad gör väl det?  Och förresten så kommer hon ju ut när hon är redo oberoende av datumet så.....

Ha en bra dag tjejer, nu ska jag vara bort på hockey HEEELA långa dagen!

Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
  • Mommmy  Dearest

God morgon! Är en aning morgontrött :S

Har precis gått in på 20+0 så vecka 21 nu då :D Längtar tills magen blir större och större :D
    Just nu ser jag rätt så vanlig ut faktiskt, enda gången jag ser någon skillnad på min lilla mage är när jag precis har käkat.

Har fått extrema problem med min eksem, hormonerna gör att jag har kliat upp brösten :( Barnmorskan säger att hon inte kan göra något utan att jag måste till läkare. Han skrev dock bara ut två tuber med kräm till mig och den är nu slut!!!

Måste få tag på mer men att bara gå på läkarbesök kostar ju redan två tuber till... Lyckliga ni som inte har problem med huden :(

Ha det bra!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3